مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: تا پایان تیرماه امسال بیش از ۱۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال مالیاتی اخذ شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جعفر پورمختار مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی از افزایش چشم‌گیر درآمد‌های مالیاتی استان در چهار ماه اول امسال خبر داد و گفت: این میزان مالیات از ۲۸۳ هزار مورد مودی حقیقی و ۱۴ هزار و ۷۳۰ مودی مالیاتی حقوق در استان اخذ شده است.

پورمختار افزود: بیش از ۴۱ درصد از مالیات اخذ شده در استان به مالیات بر ارزش افزوده مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای ماده ١٨١ قانون مالیات‌های مستقیم و بازدید‌های سرزده از فرار مالیاتی واحد‌های تولیدی و صنفی اقدامات خوبی انجام گرفت و منابعی شناسایی شده، ادامه داد: در این ارتباط از ابتدای امسال ۳۷ فقره بازرسی از واحد‌های بزرگ اقتصادی صورت گرفته است.

پورمختار در ادامه با اشاره به اینکه آماری از فرار مالیاتی برخی مشاغل در دست نیست، افزود: طبق قانون، پزشکان، داروخانه‌ها و وکلا مکلف هستند از دستگاه پوز و پایانه فروشگاهی استفاده کنند در غیر این صورت از مصادیق فرار مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی در پایان از متناسب نبودن میزان درآمد‌ها با میزان مالیات انتقاد کرد و گفت: مالیات‌هایی که از مردم دریافت می‌شود به نسبت بیشتر از درآمد است و باید دولت و متولیان قانونگذاری در قانون‌های مالیاتی تجدید نظر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.