معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از فعالیت ۱۳ پیمانکار در محدوده استان در طرح راه آهن شرق کشور خبر داد.

عباس زاده معان هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید مجری راه آهن شرق کشور از قطعه ۱۶ راه آهن خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۱۳ پیمانکار در محدوده استان برای ساخت قطعات مربوط به راه آهن در حال فعالیت هستند.

او افزود: بلافاصله بعد از آغاز عملیات اجرایی راه آهن با حضور رئیس جمهور در شهریور امسال این طرح فعال شد و پیمانکاران در همه قطعات مربوط به خراسان جنوبی مشخص شده‌اند و در حال تجهیز کارگاه هستند.

عباس زاده اظهار کرد: مطالعات مربوط به همه قطعات راه آهن در سطح استان از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور انجام و وضعیت طرح خوب ارزیابی شده لذا امید است با رفع موانع تأمین مالی شاهد سرعت بیشتر در روند اجرای کار باشیم.

معاون استاندار ادامه داد: مهمترین مسئله برای پیمانکاران و مجری طرح، تأمین منابع مالی است که با استجازه مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور، روش تأمین مالی از طریق تهاتر نفتی در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه راه آهن شرق کشور از معدود طرح‌هایی است که با تهاتر نفتی، تأمین مالی می‌شود گفت: بخش اول محموله نفتی مربوط به تأمین منابع این طرح حمل شده لذا دولت به عنوان کارفرما دغدغه‌ای برای تأمین منابع مالی ندارد و باید پیمانکاران با هماهنگی بیشتر به کار سرعت دهند.

عباس‌زاده بیان کرد: پیشرفت فیزیکی زیرسازی در کل محور مربوط به خراسان جنوبی حداکثر پنج درصد بود، اما طرح بعد از آغاز عملیات اجرایی با دستور رئیس جمهور وارد مرحله جدی از کار شده که امیدواریم در آینده بتوانیم برنامه زمان بندی را ارائه دهیم.


بیشتر بخوانید


به گفته معاون استاندار، استان آمادگی کامل را برای رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر اجرای طرح و پیمانکاران را دارد.

او گفت: عملیات اجرایی ایستگاه تشکیلاتی درجه یک راه آهن در بیرجند نیز به زودی آغاز می‌شود که از مهمترین بخش‌های این طرح است.

عباس زاده تصریح کرد: راه آهن از مهمترین طرح‌های زیرساختی خراسان جنوبی بوده که ارزش ملی و فراملی دارد لذا در توسعه ارتباطات و تجارت بین الملل مؤثر است.

سعادت نژاد مجری طرح راه آهن زاهدان - نهبندان - بیرجند - مشهد هم در این بازدید گفت: در صورت تأمین اعتبار پیش بینی می‌شود تا چهار سال آینده خط آهن شرق کشور و قطعات مربوط به خراسان جنوبی به بهره‌برداری برسد.

او افزود: در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی ۴۳۲ کیلومتر مسیر ریلی به قطعات مختلف تقسیم شده که ۹۵ درصد مطالعات آن بعد از آغاز عملیات اجرایی طرح به وسیله رئیس جمهور، انجام شده است.

برچسب ها: راه آهن ، تهاتر نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.