اقدامات عمرانی گسترده برای راه‌اندازی پایانه جدید شرق پایتخت

سرپرست شرکت متروی تهران گفت: عملیات اجرایی پروژه تکمیل و راه‌اندازی پایانه جدید شرق، طبق برنامه زمان‌بندی فاز نخست این پایانه در حال انجام است.

محسن هرمزی سرپرست شرکت متروی تهران در مورد آخرین وضعیت آماده سازی فاز نخست پروژه پایانه جدید شرق، گفت: پروژه احداث پایانه جدید شرق پس از مدت‌ها بلاتکلیفی، از تیرماه امسال مجدداً فعال شد و عملیات اجرایی مربوط به تکمیل و راه‌اندازی آن، در ۳ فاز اجرایی به شرکت متروی تهران واگذار شد.

او افزود: فاز نخست این پروژه شامل بهره‌برداری از ترمینال مسافری در ۳ طبقه، تکمیل محوطه سازی، جاده‌های دسترسی و معابر، نصب تجهیزات ویژه، احداث ساختمان‌های آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس به همراه خوابگاه رانندگان بوده و در صورت تأمین به موقع منابع مالی، تا قبل از پایان سال این پایانه افتتاح خواهد شد.

هرمزی گفت: در حال حاضر اقدامات متعدد و متنوعی در جبهه‌های کاری مختلف پروژه مذکور صورت می‌پذیرد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به احداث جاده‌های دسترسی، اصلاح کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، رفع نواقص و تکمیل سیستم موتورخانه، انجام کار‌های باقی‌مانده تأسیسات برقی و مکانیکی، تامین تجهیزات ویژه از قبیل پله برقی، آسانسور، چیلر، سیستم‌های مخابراتی، اجرای سیستم روشنایی سالن اصلی و محوطه پیرامونی، اصلاح نمای دیوار‌های پیرامونی و بهسازی طرح معماری به همراه اجرای اتاق‌ها و سالن‌های مورد نیاز در طبقه زیرزمین اشاره کرد.

 وی اظهار کرد: همچنین تعویض قطعات فرسوده و شیشه‌های شکسته سالن‌های مسافری در کنار اصلاح هندسی معابر، تکمیل نازک‌کاری و اصلاح سنگ‌های کف و دیوار سالن اصلی در طبقات اول و دوم را نیز باید به عملیات اجرایی در حال انجام این پروژه اضافه کرد.

برچسب ها: مترو ، پایانه شرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار