محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: پایانه جدید شرق یکی از زیرساختهای مهم و تاثیرگذار شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت به شمار میآید که متاسفانه در سالهای گذشته به حال خود نیمه تمام رها شده بود بطوریکه امروز عملاً حدود ۲۰ درصد افت پیشرفت فیزیکی (استهلاک) شامل حال پایانه گردیدهاست. اما از آنجایی که قرار است جهت سهولت دسترسی به پایانه جدید شرق، پروژه توسعه شرقی خط دو مترو با ۴ و نیم کیلومتر طول و ۲ ایستگاه نیز آغاز و به ثمر بنشیند، مراحل آمادهسازی پایانه مذکور اعم از عملیات باقیمانده عمرانی و همچنین اقدامات تجهیزاتی آن به شرکت مترو تهران واگذار شد تا در ۳ فاز پایانه را تکمیل و تحویل شهروندان دهد.
مهندس هرمزی با اشاره به این نکته که فاز نخست عملیات منتج به راهاندازی پایانه جدید شرق حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: عمده مخارج مربوط به آمادهسازی این پایانه شامل هزینههای تامین، نصب و راهاندازی تاسیسات و تجهیزات آن است و اگر منابع مالی به موقع تامین شود، میتوان فاز نخست پایانه مذکور را در سال جاری راهاندازی کرد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در پایان گفت: پایانه جدید شرق نه تنها باعث آزادسازی اراضی پایانه شرق کنونی (انتهای خیابان دماوند) و رفع گره ترافیکی این محدوده از پایتخت میشود بلکه شرایط بهتری برای مسافران بین شهری و خصوصاً کسانی که قصد سفر به شهرهای شمالی کشور را دارند، فراهم میسازد تا از یک پایانه مجهز و با امکانات بیشتر استفاده کنند. در حال حاضر تجهیز کارگاه پروژه صورت پذیرفته و عملیات اجرایی آن شروع شدهاست.
گفتنی است پایانه و پارک سوار جدید شرق تهران در منتهی الیه شرقی بزرگراه شهید زین الدین قرار داشته و با بهرهمندی از امکاناتی، چون پایانه تاکسی و اتوبوس درون شهری و در سالهای آینده اتصال به شبکه مترو از طریق خط ۲ به واسطه بزرگراههای شهید یاسینی، شهید زینالدین و همچنین خیابان دماوند، دسترسیهای عمومی آن فراهم میشود.