امور مالیاتی زنجان ۶ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداریها و دهیاریهای استان واریز کرد

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها علاوه بر فرهنگ سازی، سبب تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات نیز خواهد شد.

وی یادآور شد: از ۶ هزار میلیارد ریال واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان بیش از سه هزار میلیارد ریال به حساب شهرداریها و دهیاریها، روستاهای فاقد دهیاری و عشایر شهرستان زنجان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده از سه درصد به چهار درصد از دی‌ماه ۱۴۰۰، اظهار داشت: تخصیص بخش بیشتری از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها و دهیاریها راه را برای ارائه خدمات بیشتر این حوزه در جهت آبادانی و بهسازی شهرها و روستاها فراهم خواهد کرد.

شکوری تصریح کرد: از مجموع واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان، بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال به حساب شهرداریها، دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان خدابنده واریز شده و در حدود ۸۸۲ میلیارد ریال به شهرستان ابهر اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: شهرستان خرمدره بیش از ۳۹۴ میلیارد ریال، شهرستان طارم، ۲۷۱ میلیارد ریال و شهرستان سلطانیه نیز ۱۷۷ میلیارد ریال دریافت کرده اند.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطرنشان کرد: سهم شهرستان ایجرود از عوارض وصولی کالا و خدمات و آلایندگی واریزی به حساب شهرداریها، ۲۱۳ میلیارد ریال و سهم شهرستان ماهنشان نیز ۲۲۹ میلیارد ریال بوده است.

شکوری یادآور شد: با توجه به اینکه مردم با پرداخت مالیات نقش پررنگی در توسعه شهرها و روستاها دارند، اطلاع‌رسانی صحیح و بهنگام از نحوه مصارف حاصل از درآمدهای مالیاتی و تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات موجب همکاری و مشارکت بیشتر مردم می شود و اگر چنین حسی در مردم به وجود آید که اخذ مالیات به وسیله دولت در راستای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان و فرزندان‌شان است، تمایل و رغبت ایشان برای پرداخت مالیات بیشتر می‌شود که در این راستا لازم است همه ارگان‌ها و نهادهای اجرایی استان با امور مالیاتی همراه و همگام شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.