مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سی و سومین جشنواره تئاتر استانی در حوزه صحنه‌ای و خیابانی در آبان‌ماه در استان برگزار می‌شود

 علی سرگزی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: سی و سومین جشنواره تئاتر استانی در حوزه صحنه‌ای و خیابانی در آبان‌ماه برگزار می‌شود، سعی شده از مرکز شهر فاصله گرفته شود؛ ازاین‌رو بخش صحنه‌ای در ایرانشهر و تئاتر خیابانی در سراوان برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: از ۲۰ شهریورماه فراخوان جشنواره اعلام شده است که در یک اتفاق بی‌سابقه ۴۰ اثر به مرحله بازبینی رسیده است که از این آثار هشت اثر در بخش صحنه‌ای و هشت اثر در بخش خیابانی به مرحله نهایی راه می‌یابد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در سطح ملی تئاتر پلاسما اثر سعید بادینی در جشنواره مریوان جزو آثار برگزیده قرار گرفت که مقام دوم در بخش بازیگری به ساغر کیخا و مقام سوم کارگردانی به سعید بادینی را رسید.
 
وی افزود: باتوجه‌به وظیفه ایجاد شور و نشاط در جامعه برنامه‌ریزی‌شده جشنواره موسیقی ایران‌مهر در سطح استان برگزار می‌شود، ۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه این جشنواره در چابهار توسط گروه‌های بومی جنوب استان و ۲۴ و ۲۵ در زابل توسط گروه‌های موسیقی شمال استان و ۲۷ و ۲۸ این جشنواره با حضور هنرمندان ملی در زاهدان برگزار می‌شود.
 
سرگزی تشریح کرد: در هفته سوم آبان‌ماه برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی اعم از پاتوق کتاب، نقد کتاب، کارگاه نقد شعر را داریم.
 
وی مطرح کرد: از میان ۲۷۰ روستا در کشور ۱۳ روستا به‌عنوان دوستدار کتاب انتخاب شده و از سیستان و بلوچستان نیز دو روستا ژاله‌ای در زابل و اورنگ در نیکشهر برگزیده شدند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: اجرای طرح قرآنی بشرا با حضور اساتید تراز اول کشوری بیشترین و روش‌های نوین آموزش قرآن در سطح استان برگزار می‌شود، بیشترین حضور طرح قرآنی بشرا در سراوان با ۵۵۰ مخاطب بوده است برنامه‌ریزی‌شده امسال در دلگان و سراوان این اتفاق نیز رقم خورد.
 
وی ادامه داد: در حوزه شورای فرهنگ و اطلاع‌رسانی در آبان‌ماه با حضور امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در استان آیین انتخاب خادمان فرهنگ عمومی در استان، اعلام برگزیدگان تولید محتوای عفاف و حجاب، دو جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و زابل انجام می‌شود.
 
سرگزی گفت: در آبان‌ماه کارگاه آموزشی دفاع غیرعامل رسانه‌ها در مواجهه با اخبار شایعه، کذب و رسانه‌های تخریبگر ویژه اصحاب رسانه، مطبوعات، و روابط‌عمومی دستگاه‌ها با حضور اساتید دانشگاه خبر تهران برگزار می‌شود.
 
وی افزود: نمایش آیفون نوشته سعید بادینی برای شرکت در جشنواره فجر دعوت شده است، جشنواره فیلم منطقه تیاب با حضور استان‌های ساحلی تا پایان سال انجام می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی پیامبر (ص) مهربانی در بهمن‌ماه کنگره یعقوب لیث در دی‌ماه در سیستان، جشنواره آوا و نغمات محمدی در حوزه قرآن و عترت و معاونت قرآن استان برگزار می‌شود.
 
وی در پایان اذعان کرد: سینما سراوان تجهیز شده و شروع به کارکرده است همچنین تجهیزات سینمای راسک و... وارد استان می‌شود تا بتوانیم خدمات بهتری را با مشارکت بخش خصوصی به مردم ارائه دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار