معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

۲۰ هزار مربی پرورشی استخدام آموزش و پرورش می‌شوند

باقرزاده با تاکید بر کمبود نیروی پرورشی و مشاور در مدارس کشور گفت: امسال با جذب ۲۰ هزار نیرو و در طول یک برنامه ۵ ساله امیدواریم بتوانیم عقب‌ماندگی‌های ۱۵ ساله را جبران کنیم.

 باقر زاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی مدیران معاونین مربیان پرورشی و مشاوران در طبس گفت: کمبود نیروی انسانی در بخش آموزشی کاملا مشهود است و در حوزه پرورشی نیز از ۱۲۰ هزار مدرسه در کل کشور فقط ۴۰ هزار مدرسه مربی پرورشی دارد و تنها ۱۳ هزار مشاور داریم که ۵۰ درصد هم در آستانه بازنشسنگی هستند.

او افزود: در سال‌های گذشته جذب دانشگاه فرهنگیان به حدود ۴ هزار نفر رسیده بود که بسیار ناچیز بود، اما در دو سال گذشته این رقم به ۲۵ هزار نفر رسید و امسال ۳۰ هزار جذب در دانشگاه فرهنگیان داشته‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با این وجود، اما هنوز این میزان کفاف نیروی آموزشی را نمی‌دهند و آموزش و پرورش نیاز دارد تا از طریق آزمون‌های استخدامی کمبود نیروی خود را جبران کند.

او تاکید کرد: در حوزه آموزشی به جهت اضطرار برای خالی بودن کلاس درس این کمبود کما بیش جبران شده، اما در حوزه پرورشی کاری انجام نشده است.

باقر زاده تاکید کرد: از ۲۵ هزار نفر جذب دانشگاه فرهنگیان تنها هزار نفر مربوط به حوزه پرورشی و مشاوره است که بسیار کم است و در ماده ۲۸ هم هیچ جایگاهی برای پرورشی دیده نشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که در ۱۵ سال گذشته هیچ اهمیتی به حوزه پرورشی و مشاوره داده نشده گفت: این کمبود را نمی‌شود یکساله جبران کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نقش سپاری به دانش آموزان اشاره کرد و افزود: اگر نقش سپاری درست انجام شود حوزه تربیت تضمین خواهد شد.

باقرزاده با بیان این که می‌خواهیم امسال به کمک مربیان سالی باشد که نقش به دانش آموزان بسپاریم گفت: به دلیل عدم نقش سپاری بیشترین زمان بچه‌ها صرف فضای مجازی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  همچنین گفت: ایمان، نشاط، امید، خردورزی و هویت پنج برنامه محوری است که امسال در صدر فعالیت‌های پرورشی مدارس خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
نوشدارو بعد مرگ سهراب...40 روز از آغاز سال تحصیلی میگذره و برخی کلاس ها در خراسان جنوبی هنوز معلم ندارند!!! آقایون تازه به فکر افتادند که معلم استخدام کنند
آخرین اخبار