معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نوجوانان فلسطینی امروز خود را پیرو ولی فقیه معرفی می‌کنند و باعث افتخار آن‌ها است.

باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اجتماع تشکل‌های دانش‌آموزی استان که در سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی برگزار شد، گفت: وزیر آموزش و پرورش معتقد است اگر می‌خواهید بدانید آینده ایران چگونه است؟ بروید مدارس را ببینید، چون آینده هر کشوری را نوجوانان و جوانان خواهند ساخت

او با اشاره به حوادث اخیر غزه، افزواد: امروز کودکان و زنان و نوجوانان مظلوم غزه در معرض شدیدترین ظلم‌ها قرار گرفتند، اما پایدار و مقاوم هستند و هجمه رسانه‌ای نتوانست جلوی رشادت و عظمت آنان را بگیرد.

باقرزاده اظهار کرد: امروز افتخار نوجوانان و جوانان فلسطین این است که پیرو حمایت‌ها و رشادت‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب هستند و خود را سرباز ولایت می‌دانند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امریکا و رژیم اسرائیل می‌خواهند روایت حماسه فلسطینیان را به روایت غم و انده تبدیل کنند، اظهار کرد: ضربه غیرقابل ترمیم و شکست بزرگی بر رژیم غاصب صهیونیستی وارد شده است.

او در ادامه با بیان لزوم نقش‌سپاری به دانش‌آموزان برای انجام برنامه‌های فرهنگی و پرورشی، گفت: در همین زمینه محوریت اصلی برنامه‌ها، تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی است، چون از این طریق می‌توانند در محیط مناسب نقش‌آفرینی داشته باشند.

باقرزاده بیان کرد: دشمن در جنگ میدانی ابتدا دیده‌بان‌ها و مرکز رصد را هدف حمله قرار می‌دهد تا بقیه ارکان جنگ را از بین ببرد لذا ابتدا دختران و زنان که پایه و اساس جامعه هستند را مورد هدف قرار داده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ارزشمندی بانوان عفیف باعث حمله بیشتر دشمنان به آنان شده است لذا باید هوشیار باشند و با هر کسی که می‌خواهد شرافت و عزت شما را از بین ببرد با شدیدترین برخورد مواجه شوید و او را دشمن اصلی انسان و بشریت دانست.

او در خصوص تغییر کتب درسی، عنوان کرد: همه چیز در کتاب درسی نیست و آنچه که تأثیرگذار است، می‌تواند محتوای کتاب درسی، معلم و کنشگری و فعالیت دانش‌آموزان باشد.

باقرزاده گفت: سالیانه بیش از ۱۵۰ میلیون جلد کتاب درسی چاپ می‌شود و اکنون چاپ کتب درسی سال آینده شروع شده بنابراین هرگونه تغییری در این کتب به زودی اتفاق نمی‌افتد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی، گفت: بخشی از این کار در برخی از کتب سال آینده تدوین و گنجانده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.