رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی قوای مسلح روسیه گفت: پنتاگون وظیفه جاسوسی بیولوژیکی در عراق و افغانستان در مرز چین، ترکیه، پاکستان و عربستان را تعیین کرده است.

رئیس نیروهای دفاع رادیویی، کیمیایی و بیولوژیکی قوای مسلح روسیه می‌گوید، سازمان سیا در برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا مشارکت دارد.

ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی قوای مسلح روسیه گفت: پنتاگون وظیفه "جاسوسی بیولوژیکی" در سرزمین های عراق و افغانستان در مرز چین، ترکیه، پاکستان و عربستان را تعیین کرده است.

وی گفت: ما مواردی در اختیار داریم که تأیید می کند وزارت دفاع آمریکا وظیفه نظارت بر وضعیت بیولوژیکی در سرزمین های عراق و افغانستان در مرز چین، ترکیه، پاکستان و عربستان سعودی را بر عهده داشته است.

کریلوف افزود که یکی از وظایف پنتاگون به اصطلاح "جاسوسی بیولوژیکی" است، یعنی تجزیه و تحلیل وضعیت اپیدمیولوژیک در امتداد مرزهای مخالفان ژئوپلیتیک و در مناطق احتمالی استقرار نیروهای نظامی.

به گفته وی، اسناد موجود در اختیار وزارت دفاع روسیه بر لزوم انتصاب کارمندان سازمان های پیمانکاری پنتاگون به سمت های مدیریتی این طرح تأکید دارد. 

کریلوف تاکید کرد: "در عین حال در این سند توصیه شده است که ارتباط با پیمانکار اصلی را محدود کنید و سفرهای کوتاه مدت به افغانستان و عراق از دفتر دبی فقط در صورت لزوم انجام شود".

به گفته وی، برای جلوگیری از اتهامات علیه پنتاگون، پروژه های خاصی تحت پوشش وزارت خارجه آمریکا اجرا شده است.

کریلوف افزود: "به برنامه تحقیقاتی وزارت امور خارجه در افغانستان توجه کنید - این برنامه شامل مطالعه عوامل ایجاد کننده بیماری های خطرناک و مهم از نظر اقتصادی - تولارمی، سیاه زخم، بیماری تب و همچنین جمع آوری نمونه های بیولوژیکی در کشور و ارسال آنها به آمریکا است".

برچسب ها: طالبان ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.