دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد: آمریکا عامل تمامی مشکلات در افغانستان است.

نیکولای پاتروشیف، دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که آمریکا در افغانستان هرج و مرجی را ایجاد کرده است که اثرات آن همچنان باقی است و  وضعیت به سرعت در حال بدتر شدن است.

پاتروشیف در پنجمین نشست چند جانبه دبیران شوراهای امنیت کشورهای منطقه در مسکو که به موضوع افغانستان اختصاص داشت، سخنرانی کرد.

به گفته وی، آنچه در افغانستان در حال رخ دادن است به این دلیل است که آمریکا و انگلیس و همچنین متحدان آنها به جای ارسال کمک های مالی برای رفع نیازهای انسان دوستانه، «دارایی های مسدود شده غیرقانونی خود افغانستان را بلوکه می کنند».

پاتروشیف افزود علاوه بر این، آنها در تلاش برای سرقت بخشی از این وجوه هستند. از جمله با ذخیره کردن آنها برای پرداخت غرامت به بستگان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر، در حالی که "مردم افغانستان اصلاً در آن دخالتی نداشتند".

 دبیر شورای امنیت روسیه همچنین یادآور شد: ترکیب تلاش‌های ما در حل مشکلات امنیتی به‌ویژه در مرحله کنونی که آمریکا و متحدانش سیاستی را با هدف حفظ مناقشات قدیمی و ایجاد کانون‌های تنش جدید در سراسر جهان دنبال می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

دبیر شورای امنیت روسیه، از کشورهای دیگر خواست تا تلاش‌های خود را برای حل و فصل اوضاع در افغانستان در چارچوب های گفت‌وگو در این باره فعالانه‌تر هماهنگ کنند. 

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار