مسئولان امور محرومیت زدایی استان سمنان با حضور دستیار مردمی سازی معاون رئیس جمهور برای برگزاری رویداد آباد ایران برنامه ریزی کردند.

رویداد آبادیران با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات این شرکت‌ها برای محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود.

دستیار مردمی سازی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این جلسه گفت: برنامه ملی «آبادیران» در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان طراحی شده است و با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری است.

شکری افزود: در برنامه ملی آبادیران همه نهاد‌های دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق محروم با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های استانی آبادیران گفت: نخستین نمایشگاه آبادیران خرداد امسال به منظور تسهیل در دسترسی به فناوری‌های روز شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و جریان‌سازی محرومیت‌زدایی با تکیه بر زیست‌بوم نوآوری و فناوری برای رفع نیازمندی‌ها، مشکلات و توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم در مصلای امام‌خمینی (ره) تهران برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار