رتبه زیر ۲۰۰ دانشگاه شهرکرد در شانگ‌های ۲۰۲۳

دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم مهندسی در رشته مهندسی مکانیک با رتبه ۲۰۰-۱۵۱ در رتبه‌بندی شانگ‌های ۲۰۲۳ قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: بر اساس گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) تعداد ۴۲ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌بندی جهانی موضوعی شانگ‌های ۲۰۲۳ حضور دارند که بر این اساس دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم مهندسی در رشته مهندسی مکانیک با رتبه ۲۰۰-۱۵۱ در رتبه‌بندی شانگ‌های ۲۰۲۳ قرار گرفت.

احمد کیوانی افزود: نظام رتبه‌بندی شانگ‌های یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ‌های ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود.

وی افزود: این رتبه‌بندی در یک طرح بزرگ در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگ‌های منتشر شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: نظام رتبه‌بندی شانگ‌های در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هفتمین سال متوالی، رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرده است. این رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۳ در ۵۵ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل: حوزه مهندسی (۲۳ رشته)، حوزه علوم طبیعی (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است.

کیوانی افزود: اسامی بیش از هزار و ۹۰۰ دانشگاه از بین ۵هزار دانشگاه مورد بررسی از ۱۰۴ کشور جهان در فهرست نهایی این رتبه‌بندی قرار گرفتند و دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم مهندسی در رشته مهندسی مکانیک با رتبه ۲۰۰-۱۵۱ در رتبه‌بندی شانگ‌های ۲۰۲۳ حضور دارد.

گفتنی است: نتایج کامل این رتبه‌بندی در وبگاه https://www.msrt.ir/fa/news/۸۰۰۷۳ قابل مشاهده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار