رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کاهش ۱۸ درصدی سرقت های مهم در کرمانشاه خبر داد.

علی کرمی رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه با اشاره به کاهشی بودن آمار سرقت های مهم در استان گفت : کرمانشاه در زمینه سرقت در میانه های کشور و در رتبه دوازدهم قرار دارد، یعنی وضعیت ما نسبت به یازده استان دیگر بهتر است.

کرمی با اشاره به روند کاهشی سرقتهای مهم استان، گفت: سرقت های مهم استان در نیمه ابتدایی امسال در مجموع ۱۸ درصد کاهش داشته و در این مدت سرقت منزل ۳۹ درصد، سرقت خودرو ۲۷ درصد، سرقت مغازه ۲۱ درصد و قاب زنی ۵۰ درصد در استان کاهش داشته است.

کرمی با بیان اینکه با وجود روند کاهشی سرقت های مهم در استان، اما احساس امنیت آنطور که باید در جامعه نیست افزود: این مسئله ناشی از سرقت های خرد است که عمدتا توسط معتادان متجاهر صورت می گیرد.

وی افزود: ۷۴ درصد سرقت های استان، سرقت های خرد است که امسال ۱۴ درصد افزایش داشته است و آمار بالای این سرقت ها و روند افزایشی آنها موجب شده که علی رغم کاهش سرقت های مهم، در مجموع شاهد افزایش سه درصدی سرقت در استان باشیم.

کرمی گفت: در همین راستا نیاز است دستگاه های متولی برای جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر اقدام کنند تا بتوانیم شاهد روند کاهشی سرقت های خرد در استان باشیم.

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: طبق برآوردها حدود ۳۵۰۰ معتاد متجاهر در کرمانشاه داریم که تنها حدود هزار نفر آنها جمع آوری شده اند و نیاز است ظرفیت نگهداری این افراد زیاد شود تا بتوانیم همه آنها را جمع آوری کرده و با این کار سرقت های خرد در استان را کاهش دهیم.

وی افزود: یکی دیگر از دلایلی که موجب شده علی رغم وجود امنیت مطلوب، احساس امنیت آنطور که باید در جامعه وجود نداشته باشد این است که خبر سرقت ها یا قتل یا هر جرم و جنایتی بازتاب گسترده ای در رسانه ها  و فضای مجازی می یابد، اما دستگیری و مجازات این افراد آنطور که باید بازتاب خبری ندارد.

وی افزود: بطور مثال وقتی خانه یک نفر در محله ای مورد سرقت قرار می‌گیرد، تمام اهل محل از آن مطلع می شوند، اما از دستگیری سارقان و بازگرداندن اموال کمتر کسی است که مطلع شود. یا اگر قتلی رخ دهد یک شهر یا حتی یک کشور از آن مطلع می شوند اما خبر دستگیری و مجازات قاتلین کمتر بازتاب دارد و همین امر احساس ناامنی بوجود می آورد.

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه با اشاره به دستگیری ۴۷۲۵ سارق در شش ماهه ابتدایی امسال گفت: طی این مدت ۶۲ باند سرقت در استان منهدم و عمده سارقان اصلی دستگیر شده اند و همین امر کاهش سرقت های مهم در استان را رقم زده است.

کرمی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۷۶ طرح مقابله با سرقت از سوی قرارگاه مبارزه با سرقت در سطح استان اجرایی شده گفت: متاسفانه به دلیل خلاءهای قانونی، مجازات بازدارنده‌ای برای سارقان نداریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.