مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت که این گروه از ابتدای امسال تاکنون موفق به حمل بیش از ۲۸ میلیون تُن بار به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار شده است.

محمدرضا مدرس خیابانی در جلسه هم‌اندیشی مدیران نهاد‌های دریایی کشور، با اشاره به مصوبه شورای عالی صنایع دریایی در ابتدای سال جاری مبنی بر ضرورت توسعه ناوگان و جوانسازی کشتی‌های دو شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، یکی از برنامه‌های جدی گروه کشتیرانی را سفارش ساخت و خرید شناور‌ها برای تجهیز ناوگان برشمرد.

وی افزود: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق به حمل بیش از ۲۸ میلیون تُن بار به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار شده که البته با توجه به رکودی که در صنعت حمل‌ونقل دریایی دنیا حاکم شده و همراه با کاهش کرایه‌های حمل در بازار‌های جهانی بوده، در حال برنامه ریزی برای دستیابی به درآمد سال گذشته و ورود به چرخه‌های جدید خدمات در صنعت دریایی است.

مدرس خیابانی گفت: در این مسیر با تدوین سند راهبردی گروه کشتیرانی در افق ۱۴۰۶ تلاش شده تا مسیر‌های توسعه ناوگان تدوین شده و در عین حال، ساخت شناور‌های قابل ساخت در داخل کشور نیز با سازندگان داخلی پیگیری شود تا بتوان برای آینده ناوگان برنامه ریزی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار