از علت ریزش موی زنان در سرما تا راهکار رفع بوی بد دهان

یک متخصص طب سنتی با توجه به سرد شدن هوا درباره چگونگی جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و ریزش مو در بانوان توضیح داد.

حکیم خیراندیش، متخصص طب سنتی با اشاره به الزاماتی که در پاییز باید انجام داد تا سرما نخورد، گفت: فصل پاییز یعنی از فصل گرما وارد فصل سرما می‌شویم و بدن آمادگی پذیرش بی هنگام سرما را نداشته و دچار سرماخوردگی و حتی آنفولانزا می‌شود. افراد باید در فصل زمستان مراقب باد‌هایی که به سر و بدن می وزند، باشند. انجام بادکش و خوردن عرق نعنا و همراه داشتن اسانس نعنا می‌تواند بدن را گرم نگه دارد.

او افزود: ریزش موی خانم‌ها در سرما بیشتر به دلیل سردی و ضعف آن‌ها است. در مرحله اول باید خودشان را گرم کنند و با مصرف روزانه ۱۴ بادام و مالیدن روغن سیاه دانه روی سر خود به درمان این عارضه کمک کنند.

خیراندیش اظهار کرد: از ۶۰ سالگی و بعد از آن غلبه بلغم در بدن آغاز می‌شود که باتوجه به کم غذا بودن باعث چاقی در افراد می‌شود. این افراد باید عسل را ناشتا میل و مقداری نمک به اندازه عدس را بعد از غذا مصرف کنند که بلغم بدن را کاهش دهد. 

این متخصص طب سنتی بیان کرد: جویدن کامل غذا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. بوی دهان دو حالت دارد که یا مشکل از لثه بوده یا معده و برای تشخیص لثه بدون نفس می‌توان متوجه شد و برای معده باید نفس کشید. 

او اظهار کرد: افرادی که با زدن مسواک در ۳ وعده همچنان بوی دهان دارند، باید اول تشخیص دهند از لثه بوده است یا معده. برای رفع بوی معده باید بارهنگ و نعنا، مصرف عسل به صورت ناشتا و خوردن نمک قبل و بعد از غذا را انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار