معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: دانش‌آموزان، سالمندان و معلولان نباید از سواره‌رو برای تردد استفاده کنند.

سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت : طرح تشدید برخورد با تخلف توقف و پارک در پیاده‌روها در سطح معابر شهر تهران، درخواست و مطالبه کلیه شهروندان از پلیس بوده است.

وی افزود: از اول مهرماه تردد دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه در سطح شهر افزایش داشت و وقتی دانش آموزی از خانه به مدرسه مراجعه می‌کند والدین او باید بدانند که فرزندشان از پیاده‌رو حرکت می‌کند. خیالشان جمع است و با خاطری آسوده فرزند خود را راهی مدرسه می‌کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: حال اگر راننده ای متخلف وسیله نقلیه خود را در پیاده‌رو پارک کند، دانش‌آموزی که از آن محل عبور می‌کند مجبور می‌شود به داخل خیابان برود و جان این دانش آموز به خطر می‌افتد. 

سرهنگ مومنی تصریح کرد: سالمندان و معلولین عزیز نیز به همین صورت از پیاده‌رو قصد عبور دارند که با دیدن خودروی پارک شده در مسیر پیاده‌رو مجبور می‌شوند به سطح سواره‌رو بروند و این اقدام بسیار خطرناک و حادثه ساز خواهد بود.

وی افزود: مادری هم که با کالسکه فرزند خود در حال تردد است مجبور می شود به سطح سواره رو برود و تمامی این‌ها به خاطر بی توجهی برخی رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نقض حقوق شهروندی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۲۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
این فقط درحد حرف و شعاره. مامورین خدوم یه چند تومن میگیرند و چشمشون رو می بینند. مثل همین معاینه فنی که بصورت سوری انجام میشه و فقط در کاغذ انجام میشه.
آخرین اخبار