مدیرکل ثبت اسناد اردبیل:

۱۰۰ درصد اراضی ملی در اردبیل سنددار شدند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی در استان اردبیل صاحب سند تک برگی حدنگاری شده‌اند.

نادر خداداد اظهار کرد: طرح حدنگاری از سال‌های گذشته در استان اردبیل نیز آغاز شده تا با حذف اسناد دفترچه‌ای و نسق، زمینه صدور سند تک برگی برای صاحبان املاک فراهم آید که در بستر طرح حدنگاری و بهره‌گیری از روش‌های نوین الکترونیکی این امر در حال انجام است.

او تصریح کرد: ما سعی کردیم در همه حوزه‌ها کار‌های مهم و ارزشمند این حوزه را در این سال‌ها به پیش ببریم تا شاهد صدور اسناد مالکیت برای اراضی ملی، مسکونی، کشاورزی، ادارات و دستگاه‌های دولتی باشیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: صدور سند تک برگی به تثبیت مالکیت کمک کرده و دعاوی و تشکیل پرونده‌های قضائی را در این حوزه به حداقل رسانده تا ما بتوانیم شرایط مناسبی را در آرامش و آسایش مردم در حوزه صدور اسناد تک برگی شاهد باشیم.

خداداد افزود: یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مساحت استان اردبیل است که ۹۶۰ هزار هکتار آن منابع ملی و طبیعی و ۷۵۰ هزار هکتار آن نیز اراضی زراعی، مسکونی شهری و روستایی و زمین‌های دستگاه‌های دولتی، ابنیه‌ها، راه‌ها و انهار هستند.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی سند تک برگی شدند و تاکنون برای ۹۶۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی سند صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل اضافه کرد: در حوزه شهری ۸۲ هزار سند حدنگاری صادر شده و برای ۶ هزار و ۱۲۰ فقره املاک دستگاه‌های دولتی نیز سند صادر شده که ۹۰ درصد املاک دولتی را شامل می‌شود.

خداداد بیان کرد: ۵۰ تا ۶۰ دستگاه اجرایی در استان از آموزش و پرورش گرفته تا علوم پزشکی، نیرو‌های نظامی، انتظامی و سایر بخش‌ها، همچنین ابنیه‌ها، راه‌ها، خطوط زمینی و املاک دولتی از سند تک برگی بهره‌مند شده‌اند.

او در ادامه سخنان خود یادآور شد: فرآیند صدور سند برای املاک باقیمانده شهری، روستایی و دولتی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال آینده بتوانیم تمامی این املاک را سنددار کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل جز استان‌های پیشرو در سنددار کردن اراضی ملی، طبیعی، کشاورزی، شهری و روستایی است که قطعاً ادامه این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها زمینه تثبیت مالکیت خرد و بزرگ را فراهم می‌آورد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.