مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی ساخت و نصب ۲۴ ضربه‌گیردر دلفین‌های فلزی مخصوص پهلوگیری بارج‌هاو لندینگ‌کرافت‌هادر بندرگاه خمیر خبرداد.

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۴ عدد ضربه‌گیر از نوع چرخشی در دلفین های فلزی مخصوص  پهلوگیری بارج ها و لندینگ‌کرافت‌ها در راستای قابلیت افزایی و ایمنی افزایی در بندرگاه خمیر نصب شد. 

او گفت: با نصب این ضربه‌گیرها که برای نخستین بار و در هر ۲ ضلع شرقی و غربی بندرگاه خمیر انجام شده، انتظار می‌رود ایمنی تخلیه و بارگیری در حد مطلوب تامین شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دیگر ویژگی‌های این نوع ضربه‌گیر‌ها به آسیب ندیدن بدنه شناورها و افزایش میرا‌کردن ضربه‌های ناشی از طوفان و موج دریا و برخورد عنوان کرد.   

عباس‌نژاد گفت: ضربه گیر‌های چرخشی به شکلی عمل می‌کنند که امکان چسبیدن بدنه شناورها به آنها به حداقل ممکن رسیده و در مواقع مواج بودن دریا احتمال به خطر افتادن شناور هایی که به اسکله‌های کوچک (دلفین) پهلوگیری کردند، به حداقل ممکن برسد.         

«میرا کردن در ادبیات فنی تعمیرات و نگهداری تجهیزات بندری و دریایی به معنای کاهش دادن اثر ضربات، مستهلک کردن کاهش اثر ضربه یا ضربات را کاهش دادن است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.