با اتمام تعمیرات اساسی دو فروند اسکله فلزی شناور مسافری در تعمیرگاه دریایی بندرشهید رجایی این دو اسکله شناور به اسکله های بندر شهید حقانی الحاق شد.

محمدرضا پور رجبی، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تعمیرات اساسی و به آب اندازی دو اسکله شناور در بندرشهید رجایی گفت: این اسکله ها به طور متوسط هر پنج سال یک بار برای بازدید بدنه زیرآبی و سیستم حفاظت بدنه و همچنین بازدید کارشناسان موسسات رده بندی از آب گیری شده و تعمیرات اساسی آن زیر نظر کارشناسان موسسات رده بندی صورت می گیرد.

او طول این اسکله ها را حدود ۲۲ متر ، پنج متر عرض و ارتفاع این نوع اسکله ها را نیز حدود ۲ متر با آبخور حدود ۳۰ سانتیمتر تا ۶۰ سانتی متر عنوان کرد و گفت: ایمن سازی عملیات پهلوگیری و جدا شدن شناورهای مسافری و ایمن جابجا شدن مسافران دریایی از کاربرد اصلی این اسکله های فلزی به شمار می آید.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از عمده تعمیرات انجام شده بر روی این اسکله به خزه تراشی بدنه زیر آبی و زنگ زدایی ضخامت سنجی بدنه زیرآبی، تمیزکاری مخازن و تعویض ورق نقاط کم ضخامت، تعویض ضربه گیر های اطراف و تعمیرات پل های دسترسی اشاره کرد.

به گفته پوررجبی، بیش از یک دهه است که متخصصان بندر شهید رجایی مبادرت به ساخت اسکله های فلزی شناورها نموده اند تا ضمن تجهیز و ایمن سازی عملیات پهلوگیری و همچنین جدا شدن شناورهای مسافری، ایمن شدن جا به جایی مسافر دریایی را در بنادر مسافری و گردشگری اتقا دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.