پورشاسب گفت: پنج دهک اول جمعیت کشور با جمعیتی بالغ بر ۳۲ میلیون نفر از بیمه سلامت رایگان بهره‌مندند.

وحید پورشاسب مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت کشور روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت شهرستان خمین، گفت: براساس دستور رییس دولت سیزدهم برای بهره‌مندی آحاد مردم از خدمات بیمه، ۴۵ میلیون نفر از مردم در ۲ سال گذشته بیمه شدند.

وی، با اشاره به الکترونیکی شدن نسخه‌های درمانی در راستای کاهش مصرف کاغذ و صرفه‌جویی هزینه‌ها، اظهار کرد: با الکترونیکی کردن نسخه‌های پزشکی، امسال هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در هزینه‌ها صرفه‌جویی شد.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: تا قبل از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، ۲۲ میلیون جلد دفترچه بیمه خریداری و توزیع می‌شد.

پورشاسب بیان کرد: با توجه به جوان بودن بیمه سلامت، این سازمان در زمینه ساختمان اداری به ویژه در استان مرکزی فقیر بود.

وی ادامه داد: ۶۲ درصد از ساختمان‌های بیمه سلامت کشور ملکی است و استان مرکزی با ۲۲ درصد، رتبه ۳۱ در ساختمان‌های ملکی بیمه سلامت را داشت.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت کشور بیان کرد: ایجاد ساختمان این بیمه در شهرهای خمین شازند، محلات و تفرش انجام شده و تا پایان سال جاری تمام این ساختمان‌ها بهره‌برداری می‌شوند و انتظار است سال آتی، اداره بیمه سلامت استیجاری در استان مرکزی نباشد.

پورشاسب گفت: ۵۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای ساخت ساختمان جدید بیمه سلامت در خمین هزینه شده است.

وی، سازمان بیمه سلامت را یکی از محصولات انقلاب اسلامی عنوان کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم نیز در این آیین گفت: دولت با محدودیت‌های منابع مالی موفق شده، چنین طرح‌هایی را در سطح کشور اجرا کند.

علیرضا نظری ادامه داد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خانواده بیمار فقط باید دغدغه بیمار را داشته باشد، تأسیس سازمان بیمه سلامت گام مبارکی بود.

وی افزود: توسعه عدالت در کشور، ارتقای خدمات، کاهش پرداخت از جیب مردم، پزشک خانواده و تجمیع تمام خدمات بیمه‌ای از اقدامات ماندگار بیمه سلامت است.

نماینده مردم خمین در خانه ملت، ارزیابی مجلس شورای اسلامی از کارنامه درخشان بیمه سلامت را مطلوب بیان کرد.

نظری با اشاره به آغاز اجرای نظام ارجاع و نسخه نویسی الکترونیکی، تاکید کرد: آغاز هر کاری با مشکلات همراه است و انتظار است با گذشت زمان، موانع نیز رفع شود.

وی، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشور را حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: خدمت به مردم نجیب و علاقمند به ارزش‌های انقلاب در خمین قابل تقدیر است.

خمین در قسمت جنوبی استان مرکزی واقع است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
بیمه ای که کارآیی لازم رو نداره.چقدر می کوبید سرمردم .هیچکسی از عملکرد بیمه ها راضی نیست