مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با عنایت به مرزی بودن بخش قابل توجهی از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان نیازمند افزایش همکاری مشترک در این زمینه هستیم تا از حداکثر این ظرفیت‌ها برای حفظ و حراست از سرمایه‌های ارزشمند خدادادی استفاده کنیم.

مهدی اله پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در دیدار با فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در مشهد گفت: این دیدار به منظور تعامل و همکاری بین دو نهاد و استفاده از ظرفیت نیرو‌های غیور مرزبانی استان در حفاظت از انفال الهی انجام شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط زیست و مرزبانی کشور ادامه داد: استان خراسان رضوی با ۴۲ منطقه تحت مدیریت، رتبه نخست کشور را از حیث تعداد مناطق حفاظت شده به خود اختصاص داده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حوزه محیط زیست مرزی خراسان رضوی، با عنایت به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مرزبانان جان برکف دارای امنیت حفاظتی بیشتری است که این موضوع شایسته قدردانی است چرا که آسیب‌های محیط زیستی غیر قابل جبران است و برای حفظ آن نیازمند عزم همگانی تمامی مردم، دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی هستیم.

کار محیط زیست کم‌تر از دستگاه‌های امنیت ساز نیست

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در راستای حفظ انفال الهی گفت: امنیت بخش‌های مختلفی دارد و حفاظت از محیط زیست در تأمین امنیت عمومی مردم در حوزه سلامت پرچمدار است و نقش بسیار کلیدی و مهم دارد و کار محیط زیست کم‌تر از دستگاه‌های امنیت ساز نیست.

سردار سرتیپ دوم مجید شجاع حفاظت از گونه‌های زیستی، جانوری و منابع طبیعی را از مأموریت‌های مهم مرزبانی استان خراسان رضوی بیان و اظهار کرد: به مرزبانان استان تکلیف شده است تا در برابر هر گونه تخریب و تصرف، شکار غیر مجاز و دست درازی به انفال الهی مقابله کنند و تمام تلاششان را انجام دهند تا این سرمایه‌های ارزشمند الهی را برای آیندگان حفظ کنیم.

وی ادامه داد: وجود این تنوع زیستی، طبیعی و حیات وحش ارزشمند در مناطق استان، از زحمات شبانه روزی و بی شائبه محیط بانان حفاظت محیط زیست استان نشان دارد و با وجود این که حفاظت از محیط زیست یک کار تخصصی است، اما به عزم همگانی نیاز دارد چرا که یک تکلیف اجتماعی و شرعی است و در روایات متعدد به این امر بار‌ها سفارش و تکلیف شده است.

ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی محیط بانان و تجهیزات موجود، از همکاری و تعامل همیشگی مرزبانی قدردانی و تشکر کرد و گفت:هم اکنون هر محیط بان ۱۸ هزار هکتار از مناطق حفاظت شده را صیانت می‌کند و با توجه به کمبود نیروی انسانی که در حال حاضر در استان داریم به حمایت و پشتیبانی‌های مرزبانی در مناطق مرزی استان نیازمندیم.

وی از زحمات مرزبانان استان در انهدام باند‌های قاچاق حیات وحش و جلوگیری از خروج این گونه‌های ارزشمند از کشور تجلیل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.