استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از پروژه ساخت بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی کرمانشاه، از فعال شدن این پروژه مهم و مجهز درمانی و اتخاذ تصمیماتی برای تسریع در پیشرفت آن خبر داد.

بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی کرمانشاه با ۴۵ درصد پیشرفت سازه در حال ساخت است که کمبود اعتبار ساخت این بیمارستان را به کندی پیش می‌برد.

مهمانانی از وزارت راه و شهرسازی به همراه استاندار کرمانشاه، امروز در بازدید از این طرح، راه‌های تامین اعتبار برای تکمیل آن را بررسی کردند.

بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی کرمانشاه، بیمارستانی کامل و آموزشی است که قرار است ۳۳۵ تخت بستری، ۲۱۵ تخت ویژه و ۱۲۵ اتاق عمل را به بخش درمان استان اصافه کند.

نبییان معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرسازمان مجری طرح‌های بیمارستانی و عمومی دولتی با اشاره به استفاده از مشاوران صاحب صلاحیت بر اساس آخرین آیین نامه‌های ساخت مقاوم در برابر زلزله دراین بیمارستان گفت: اینجا یکی از ده بیمارستان کشور است که مجموعه هپیتات قرار گرفته که در سازمانی اجرایی و مهندسی دراین زمینه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: منابع دولتی به تنهایی نمی‌تواند این بیمارستان را تکمیل کند.

وی افزود: منابع پیوست قانونی، ارزش افزوده و تهاتر از راه‌های تامین اعتبار این طرح استانی است که از امروز جان تازه‌ای به آن خواهد بخشید.

به گفته محمدی در پیگیری اخیر با سازمان برنامه و بودجه قرارشده بخشی از اعتبارمورد نیاز این بیمارستان ازمحل تهاتر نفت تامین شود.

محمدطیب صحرایی، عنوان کرد: تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی جامعه از اولویت‌های اصلی استان است و اجرای پروژه‌های این حوزه با جدیت و شتاب ویژه‌ای دنبال می‌شود.

وی افزود: با توجه به فرسودگی تعدادی از بیمارستان‌های کرمانشاه، مرکزیت خدماتی و درمانی این شهر در غرب کشور و همچنین ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌ها برای گردشگران حوزه سلامت، ساخت این بیمارستان بزرگ و مدرن با ۵۵۰ تخت در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه این پروژه بسیار مهم درمانی با یک تاخیر غیر قابل قبول چندین ساله مواجه بوده و به همت دولت مردمی دوباره فعال شده است.

وی ادامه داد: در بازدید میدانی از این بیمارستان و نشست کاری پس از آن، تلاش شد راهکار‌های عملی برای فعال شدن این پروژه شناسایی شود.

صحرایی وجود مشکلات مالی را یکی از دلایل تاخیر این پروژه بزرگ دانست و گفت: در این زمینه تلاش می‌کنیم با استفاده از منابع ملی و استانی، اعتبارات لازم برای شتاب گرفتن روند اجرایی این پروژه را فراهم کنیم.

وی گفت: دو بیمارستان قدیمی و فرسوده در کرمانشاه وجود دارند که از شرایط خدمات‌رسانی استانداردی برخوردار نیستند.

مقام عالی استان افزود: تلاش می‌کنیم از طریق مولدسازی این دو مجموعه، بخشی از نیاز‌های مالی ساخت این بیمارستان بزرگ، بسیار پیشرفته و مجهز را تامین کنیم.

وی عنوان شود: در صورت پیشرفت مناسب، این پروژه در لیست طرح‌های سفر آتی رییس جمهور گنجانده خواهد شد تا هر چه سریعتر تکمیل و مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به حجم جمعیت در قسمت جنوبی شهر کرمانشاه، باید امکان دسترسی از مسیر جنوب به شمال هم برای بیماران فراهم شود.

ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و طی این سال‌ها پیشرفت کمی داشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.