آغاز طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در کرمان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل آغاز شد.

زین الدینی با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در صنعت طیور می‌باشد که باعث ایجاد خسارت‌های اقتصادی در مرغداری‌های صنعتی و گله‌های طیور بومی می‌شود گفت: طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان کرمان آغاز شده است.

او با بیان اینکه موثرترین روش برای کنترل و پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون طیور بومی در مناطق روستایی است، گفت: در این طرح پیش بینی می‌شود حدود ۷۰ هزار قطعه طیور بومی روستایی واکسینه شوند.

زین الدینی افزود: اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی منطقه، مانع از سرایت این بیماری به واحد‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین راه پیشگیری از بیماری نیوکاسل دور نگه داشتن طیور از ویروس عامل بیماری، رعایت شرایط قرنطینه و اصول بهداشتی و واکسیناسیون طیور بومی است از روستاییان خواست: در طول اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه این بیماری همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی را داشته باشند تا با مهارکردن این بیماری تمرکز بیشتری بر پوشش و جلوگیری از سایر بیماری‌های طیور از جمله آنفلوانزا، برونشیت و انگارا صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار