رئیس شبکه دامپزشکی بافت، ضمن هشدار درخصوص شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، رعایت نکات بهداشتی را برای پیشگیری از این بیماری لازم دانست.

سمیه صادقی گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، معروف به آنفلوآنزای مرغی یک بیماری ویروسی همه گیر بین پرندگان است که قابلیت سرایت بالایی دارد و در صورت شیوع، نه تنها خسارت فراوانی به صنعت مرغداری وارد می‌کند؛ بلکه قابل انتقال به انسان است.

 او افزود: در نوع خفیف آنفلوآنزای مرغی، ابتلا به بیماری با ریزش پر‌های پرندگان، کاهش تولید تخم، سیاه شدن تاج و ساق پا پرندگان و لرزش سر و گردن مشخص می‌شود و در نوع حاد، بیماری به سرعت در میان پرندگان شایع و باعث اتلاف شمار زیادی از آن‌ها می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی بافت تاکید کرد: با توجه به سرد شدن هوا، مرغداران، اقدامات بهداشتی لازم برای جلوگیری از بروز و انتشار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام دهند و با واکسیناسیون به موقع از شیوع این بیماری در مزارع پرورش مرغ مادر گوشتی و گله‌های تخمگذار جلوگیری کنند.

او  به همشهریان توصیه کرد: فراورده‌های غذایی و خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید مرغ و پرندگان زنده پرهیز داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.