بهره برداری از ۱۹ طرح تامین آب شرب روستایی در خوی

۱۹ طرح تامین آب شرب در مناطق روستایی و عشایری شهرستان خوی به بهره برداری رسید.

۱۹ طرح تامین آب شرب در مناطق روستایی و عشایری گیوران، کوتان آباد، کلت علیا، کلت سفلی، عارف آباد، چالیان و ییلاق گللر در بخش قطور و اصلاح و توسعه شبکه‌های آب شرب ۱۲ روستای بخش‌های مرکزی صفائیه و ایواوغلی شهرستان خوی که همزمان در روستای گیوران با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان و اهالی روستا‌ها افتتاح شدند افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای تامین آب دو روستای گیوران و کوتان آباد که توسط این شرکت اجرا شده ۲ کیلومتر خط انتقال احداث و ۲ حلقه چاه حفر و تجهیزشده است

سلطانی ادامه داد: امسال همچنین برای جلو گیری از هدر رفت آب ۶ کیلومتر از  شبکه و خط انتقال آ ب در مناطق روستایی خوی اصلاح شده است.

وی بابیان اینکه از مجموع ۲۱۰ روستای خوی ۱۳۱ روستا زیر پوشش این شرکت قرار دارند افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید آبرسانی میزان بهرمندی روستا‌های این شهرستان از آب شرب بهداشتی و سالم از ۷۵ و شش دهم درصد به ۷۶و ۷ دهم درصد رسید.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان خوی هم گفت: برای آبرسانی به ۵ روستا عشایری ۷ کیلومتر شبکه و انتقال احداث شده است  و در مجموع برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌ است.

با حضور فرماندار عملیات آبرسانی به روستای مخین از توابع بخش قطور خوی هم آغاز شد و برای آ برسانی به این روستای ۳۰۰ خانواری بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

با بهره برداری از طرح‌های تامین آب آشامیدنی روستایی در شهرستان خوی بیش از ۳ هزار خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.