رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان از آغاز مهاجرت پرندگان زمستان گذران به این استان خبر داد.

حسین علینژاد، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان از ورود انواع پرندگان مهاجر در تالاب‌های این استان خبر داد و گفت: تاکنون پیش قراولان این پرندگان از جمله خوتکای ابرو سفید، اردک نوک پهن، سر سبز، اکراس سیاه، بلدرچین و انواع یلوه‌ها در تالاب‌ها و آبگیر‌های استان دیده شده است. 

او افزود: با سرد شدن هوا در مناطق سردسیر شمالی پیش بینی می‌شود امسال حدود ۲۷۰ هزار پرنده مهاجر زمستان گذران تالاب‌ها و آبگیر‌های گیلان را برای زمستان گذرانی انتخاب کنند. 

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان مهاجر به هر روشی تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان با انجام گشت‌ها و پایش‌های مستمر در مناطق با هرگونه تخلف برخورد خواهند کرد.

علینژاد با بیان اینکه سرشماری نهایی پرندگان مهاجر در دی ماه آغاز می‌شود، از دوستداران طبیعت و مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه صید، شکار، زنده‌گیری و تخلف مراتب را با شماره ۱۵۴۰ و یا به نزدیکترین محیط بانی اطلاع دهند.

استان گیلان بیش از هزار تالاب، رودخانه و آبگیر دارد.

۳۰ زیستگاه مهم از جمله تالاب بین المللی انزلی، بوجاق کیاشهر، امیر کلایه لاهیجان، کیا کلایه لنگرود، استیل آستارا، لوندویل، رودخانه‌ها و سواحل در گیلان محل فرود پرندگان مهاجر زمستان گذران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.