مدیرکل راهداری وحمل و نقل جادهای خراسان شمالی گفت: فرسودگی ناوگان باری سبب آلودگی محیط زیست، تاخیر در ارسال کالا به مقصد و افزایش مصرف سوخت میشود و فرسودگی و وجود مشکلات فنی در این ناوگان وقوع حوادث رانندگی در جادهها را به دنبال دارد.
محمد مشتری با بیان اینکه در استان ۱۱.۷ درصد از سه هزار و ۲۸۱ دستگاه وانت بارها نیز فرسوده است، افزود: امسال ۱۰۳ دستگاه ناوگان کامیون و ۲ دستگاه وانت بار توسط بخش خصوصی نوسازی شد.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جادهای خراسان شمالی اظهار کرد: محدودیتی برای نوسازی ناوگان باری وجود ندارد و بسته به شرایط موضوع، توسط بخش خصوصی پیگیری میشود.
مشتری با اشاره به گلایههای رانندگان در زمینه مشکلات تامین لاستیک ناوگان باری گفت: دو سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت لاستیک با نرخ دولتی به ازای میزان پیمایش مشخص اختصاص در اختیار قرار میداد که اکنون این امر انجام نمیشود.
وی افزود: لاستیک در بازار با قیمت بسیار بالایی توسط مالکان تامین میشود در این زمینه پیشنهاد میشود با اختصاص سهمیه بر مبنای پیمایش به ناوگان بار و مسافر، لاستیک با نرخ مناسب در اختیار رانندگان قرار گیرد.