انتقاد اوباما از رفتار رژیم صهیونیستی با شهروندان غزه

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا اقدامات رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای بدتر شدن بحران انسانی دانست.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور اسبق دموکرات آمریکا، در اقدامی نادر نسبت به بحرانی در سیاست خارجی از برخی اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ علیه حماس، از جمله قطع آب و غذا برای غزه، انتقاد کرد.

اوباما در پیام خود با بیان اینکه چنین اقداماتی می‌تواند حمایت جامعه بین‌المللی از اسرائیل را کاهش داده و نگرش فلسطینی‌ها را برای نسل‌ها تغییر دهد، افزود: «هرگونه استراتژی نظامی اسرائیل که هزینه‌های انسانی جنگ را نادیده بگیرد، در نهایت می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. تصمیم برای قطع غذا، آب و برق جمعیت غیرنظامی اسیر در غزه تهدیدی برای تشدید بحران انسانی در حال رشد است و می‌تواند نگرش فلسطینی‌ها را برای نسل‌ها سخت‌تر کند و حتی حمایت جهانی از اسرائیل را از بین ببرد.»

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در حالی حمله حماس را محکوم کرد که بر حمایت خود از حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید داشت و در عین حال نسبت به خطرات غیرنظامیان در چنین جنگ‌هایی هشدار داد.

بایدن از سال ۲۰۰۸ که اوباما در انتخابات پیروز شد، ۸ سال معاون او بود. اوباما در دوران ریاست جمهوری خود اغلب از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود در آغاز درگیری‌ها با حماس در غزه حمایت می‌کرد. اما اکنون پس از افزایش تلفات فلسطینی‌ها در حملات هوایی، او به سرعت از اسرائیل خواستار خویشتنداری شد.

غزه، باریکه‌ای به طول ۲۵ مایل است که ۲.۳ میلیون نفر را در خود جای داده است و به دست حماس اداره می‌شود، اما اسرائیل در تلاش است تا بر آن تسلط یابد. دولت اوباما در آن زمان به دنبال یک توافق صلح در مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین بود، اما در نهایت نتوانست میانجی‌گری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۰:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه پسری مثل دست گل حسین اقای اوباما را می گویم گل پسری که با چهار تا اب نبات چوبی چرخ صنایع نظامی و هسته ای ایران را مهرو موم کرد و اینک دچار بیماری عذاب وجدان شده است که مشاهده می کند موشک های ایرانی قلب تل اویو را سوراخ کرده اینشا الله سوراخ سوزاح شه ترامپ را می گویم که زد زیر برجام و اسراییل را به این روز انداخت جای حسین بودم کمربند انتحاری می بستم برج ترامپ را منفجر می کردم
آخرین اخبار