امسال ۵۵ عنوان کتاب در استان چهارمحال و بختیاری چاپ و منتشر شده است.

نورالله خیری‌نیک کارشناس مسئول امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از صدور ۶۵ مجوز چاپ کتاب در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۵ عنوان به مرحله چاپ و توزیع رسید.

وی افزود: صدور مجوز چاپ کتاب در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است که این موضوع شوق نویسندگی و استقبال نوقلمان نسبت به چاپ کتاب را نشان می‌دهد، اما با توجه به بالا بودن قیمت کاغذ و هزینه‌های چاپ کتاب، تاکنون ۱۰ نویسنده موفق به چاپ کتاب خود نشده‌اند.


بیشتر بخوانید


خیری‌نیک ادامه داد: همچنین در نیمه نخست امسال ۳۰۰ عنوان کتاب در قالب سه هزار جلد به ارزش سه میلیارد ریال کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اهدا شد و شش میلیارد ریال کتاب اهدایی از سوی خانه کتاب تهران در استان توزیع شد.

وی با اشاره به رونمایی هشت عنوان کتاب در استان طی شش ماهه نخست امسال، اضافه کرد: همچنین در این مدت سه کارگاه آموزش نویسندگی و چهار نمایشگاه کتاب در استان برگزار شد.

خیری‌نیک، تعداد ناشران دارای مجوز در استان را ۵۱ ناشر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۵ ناشر فعال است و امسال شش مجوز نشر در استان تمدید شده است.
وی، نظارت و سرکشی از کتابفروشی‌های سطح استان را از وظایف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۲۵ مورد نظارت بر کتابفروشی‌های استان انجام شده که در نهایت ۲ مورد کتاب جعلی در سطح استان شناسایی و جمع‌آوری شد.
خیری‌نیک ادامه داد: همچنین برای ارسال محصولات فرهنگی استان به خارج کشور طی امسال دو مجوز صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار