کتاب «حسرتش با من» خاطرات همسر فرمانده گردان یا زهرا از تیپ ۴۴ قمر بنی­ هاشم چهارمحال و بختیاری در مرحله آماده سازی فنی برای انتشار است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قاسم فتاحی مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت:کتاب «حسرتش با من» خاطرات «مریم السادات حسینی» همسر «سردار شهیدحاج کمال فاضل» فرمانده دلیر گردان یا زهرا "سلام الله علیها" از تیپ ۴۴ قمر بنی­ هاشم استان چهارمحال و بختیاری در دوران هشت سال دفاع مقدس در مرحله آماده سازی فنی برای انتشار است.

او با بیان اینکه این کتاب به قلم «طاهره حمزه پور اسدی» بازنویسی و به زیور طبع آراسته شده است او افزود: «مریم السادات حسینی» روایت‌گر معنویت، عرفان و خلوص بالای «سردار شهیدحاج کمال فاضل» است؛ صمیمیت، صداقت، سادگی و صراحت لهجه خانم حسینی در بیان خاطرات خود از دوران زندگی در خانه پدری تا زمان شهادت همسر، و تدوین روان آن­ها، این کتاب را به اثری خواندنی تبدیل کرده است.

فتاحی ادامه داد: کتاب «حسرتش با من» که در حال حاضر مراحل آماده سازی فنی خود را پشت سر می‌گذراند در آینده نزدیک در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

او افزود: یکی از موضوعاتی که در تنظیم و تدوین تاریخ و ادبیات دفاع مقدس کمتر بدان پرداخته شده است، مساله نقش خانواده­‌ها و به ویژه همسران رزمندگان در پیش­برد اهداف دفاع مقدس است.


بیشتر بخوانید


فتاحی گفت: روایت­‌های برگرفته از خاطرات خانواده‌­های شهدا و ایثارگران و به ویژه همسران شهدا، می‌تواند منبع مستند و قابل اعتمادی برای بررسی تاریخ اجتماعی جنگ و پاسخ به پرسش‌­های مورخان حرف‌ه­ای در مورد ماهیت، چرایی و چگونگی مقاومت بی نظیر مردم ایران در مقابل متجاوزان و نقش و تاثیر خانواده‌­ها و به­ خصوص همسران شهدا در این ارتباط باشد.

به گفته او دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در راستای اهداف، وظایف و رسالت‌­های خود، توجه به ثبت و ضبط و هم تدوین و انتشار خاطرات همسران رزمندگان و نیز شهدای دوران دفاع مقدس را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و پس از چاپ و انتشار کتاب ندیده عاشقش شدم (خاطرات سهیلا رئیسی ­همسر سردار شهید ایرج آقابزرگی) اقدام به آماده سازی دومین اثر در این موضوع کرده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار