معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: اداره کل آموزش‌وپرورش استان در شاخص رشد میزان سواد در بین استان‌های کشور رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

روح‌الله شیرازی  گفت: بنا به گزارش مرکز آمار ایران، با تلاش و همت آموزش‌دهندگان ساعی و همکاران سوادآموزی تمامی شهرستان‌ها و مناطق، سیستان و بلوچستان با رشد ۷/۵ درصدی مقام اول کشور را در شاخص «رشد میانگین سواد استان» کسب کرد.
 
شیرازی با بیان اینکه شاخص رشد باسوادی در کشور ۷ /۹۰درصد است خاطرنشان کرد: نرخ با سوادی در سیستان و بلوچستان ۸۷.۵ درصد است که با میانگین کشوری ۱۰ درصد فاصله دارد.
 
وی گفت: برای اولین در این استان آمار بی‌سوادان ۱۰ هزار نفر کاهش‌یافته است.
 
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بیان کرد: هر ساله تعداد زیادی از بی‌سوادان و بازماندگان از تحصیل به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده وارد کلاس‌های سوادآموزی و مدارس بزرگسالان می‌شدند، اما با وجود عوامل مختلف این آمار کاهش پیدا نمی‌کرد و تعدادی به این حجم افزوده می‌شد که مانع از کاهش آمار بی‌سوادان واقعی بود.
 
ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته با برنامه‌ریزی دقیق و توسعه سواد و ایجاد شرایط مناسب برای آموزش بزرگسالان و جاماندگان از تحصیل این آمار کاهش چشمگیر داشته و از سرجمع آمار بی‌سوادان استان تعداد ۱۰ هزار نفر کاهش‌یافته است.
شیرازی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده می‌توان در سال‌های آتی آمار بیشتری را تحت پوشش سواد برد تا از آمار بی‌سوادان استان کاسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار