دهمین جشنواره صنعت چاپ استان همزمان با بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ کشور امروز در کرمانشاه برگزار شد.

پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به مجوز فعالیت ۱۲۳ چاپخانه در کرمانشاه، گفت : نزدیک به ۱۰۰ چاپخانه در کرمانشاه فعال هستند.

پوریا جلالی اظهار کرد: این صنعت در کشور از ارکان مهم توسعه محسوب می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور فعالیت در این زمینه فعالیتی ایثارگرانه است.

وی افزود: به منظور حمایت فعالان عرصه صنعت چاپ در استان از تمام ظرفیت‌های قانونی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان استفاده خواهد شد که لازمه تحقق این امر استمرار در تشکیل جلسات با نمایندگان این حوزه از جمله نمایندگان چاپخانه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در پی برگزاری جلسات جهت برنامه‌های حمایتی به صنعت چاپ تمامی مسائل مربوط به این حوزه با کارشناسی دقیق مسائل پیرامون رفع موانع موجود تصمیم گیری خواهد شد.

جلالی بیان کرد: هم اکنون ۱۲۳ چاپخانه در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۹۹ چاپخانه فعال و بقیه نیمه فعال هستند.

وی به قدیمی بودن تجهیزات چاپخانه‌ها تاکید کرد و گفت: برون سپاری کار‌های چاپ ادارات به تهران و کافی نبودن میزان تسهیلات پرداختی به چاپخانه داران از مهمترین مشکلات پیش روی فعالان این صنعت است.

در پایان این مراسم پس از بررسی و گفتگو با ۲ فعال حوزه صنعت چاپ از ۱۲ پیشکسوت و فعال صنعت چاپ تجلیل شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.