معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سازمان غذا و دارو، واردات شیر خشک را به مقدار کافی انجام داده و کار‌های ترخیص آن در حال انجام است.

 مسعود مهدوی‌نیا با بیان اینکه در زمینه تامین شیر خشک در کل کشور با کمبود مواجه شده‌ایم، گفت: درحال حاضر مقدار تولید داخل کافی نبوده و جوابگوی نیاز کشور نیست.

او با بیان اینکه میزان تولید شیر خشک در کشور شاید ۶۰ درصد نیاز کشور را تامین کند، افزود: توزیع این محصول باتوجه به سهم هر استان، در کل کشور انجام می‌شود، بنابراین مردم باید بیشتر همکاری کرده و شیر خشک را بر اساس نیاز تهیه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه سازمان غذا و دارو، واردات شیر خشک را به مقدار کافی انجام داده و کار‌های ترخیص آن در حال انجام است، ادامه داد: با اضافه شدن شیر خشک‌های وارداتی به تولید داخل، شرایط بازار مطلوب‌تر خواهد شد.

آقای مهدوی نیا با اشاره به اینکه از ۲۰ مهرماه سامانه تی‌تک (TTAC سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت دارو) به امکان ثبت بارکد شیرخشک رگولار و معمولی مجهز شده است، گفت: پیش از این تنها ثبت شیر‌های خشک تخصصی و رژیمی الزامی بود، اما اکنون همه شیر‌های خشک معمولی نیز باید باعنوان رگولار در سامانه ثبت شوند.

او  می‌گوید: داروخانه‌ها برای ثبت این شیر‌های خشک نیازمند تاریخ تولد و کد ملی از کودک هستند که باتوجه به دیگر کار‌های داروخانه و همچنین احتمال خطای سامانه، ممکن است کمی روند این کار طولانی‌تر باشد که از مردم می‌خواهیم همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه هر چه میزان ثبت در سامانه بیشتر باشد، سهمیه بیشتری به خوزستان اختصاص می‌یابد، افزود: از سوی دیگر نیاز واقعی به شیرخشک مشخص می‌شود و اگر احتمال خروج شیر خشک از شبکه توزیع وجود داشته باشد، از این کار جلوگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.