نشست قاهره که برای جلوگیری از ادامه خشونت‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن برگزار شده بود، بدون دستیابی به توافقی عمومی خاتمه یافت.

سران کشور‌های عربی در نشست قاهره که امروز (شنبه) برگزار شد، بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند، اما در نهایت توافقی برای مهار خشونت‌ها علیه ساکنین این منطقه محاصره شده حاصل نشد.

به گزارش رویترز، مصر که این نشست را ترتیب داده و میزبان آن بود، گفت که امیدوار است شرکت‌کنندگان خواستار صلح شوند و تلاش‌های چند دهه‌ای برای تشکیل یک کشور فلسطینی از سر گرفته شود. با این همه، نشست قاهره بدون توافق رهبران و وزرای خارجه کشور‌های شرکت کننده، بر سر یک بیانیه مشترک پایان یافت. در حالی که کشور‌های عربی و مسلمان در این نشست خواستار پایان فوری تهاجم رژیم صهیونیستی بودند، کشور‌های غربی عمدتاً اهداف ساده‌تری مانند کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان را مطرح کردند.

رویترز در این خصوص نوشت: «دیپلمات‌های شرکت کننده در این مذاکرات در میانه آماده شدن اسرائیل برای تهاجم زمینی به غزه، چندان به پیشرفت خوشبین نبودند».

انتقاد پادشاه اردن از استاندارد‌های دوگانه در خصوص فلسطین

ملک عبدالله، پادشاه اردن «سکوت جهانی» در قبال حملات رژیم صهیونیستی را که منجر به شهادت هزاران نفر در غزه شده محکوم کرد و خواستار رویکردی یکسان در قبال مناقشه دو طرف شد.

او گفت: «پیامی که جهان عرب می‌شنود این است که جان فلسطینی‌ها اهمیت کمتری نسبت به اسرائیلی‌ها دارد.» او افزود که از اعمال خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان بی‌گناه در غزه و کرانه باختری خشمگین و غمگین است و تاکید کرد که آوارگی اجباری «بر اساس قوانین بین المللی یک جنایت جنگی و خط قرمز برای همه ما است».

غرب به درخواست کمک‌های بشردوستانه بسنده کرد

در این نشست، فرانسه خواستار ایجاد یک کریدور بشردوستانه به غزه شد. انگلیس و آلمان هر دو از ارتش اشغالگر خواستند تا «خویشتنداری» نشان دهد! و ایتالیا هم بیان کرد که اجتناب از تشدید تنش مهم است. از سوی دیگر، آمریکا فقط کاردار خود را به قاهره فرستاده بود که او نیز در جلسه علنی سخنرانی نکرد.

هدف از این نشست بررسی چگونگی جلوگیری از یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر عنوان شده بود. اما از ابتدا مشخص بود دستیابی به توافقی عمومی دشوار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
مصر و اردن و عربستان خود بزرگترین خائنین به ملت عرب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
نشستی که توش عربستان و مصر و اردن باشند تنها بدرد خودشان میخورد تا از اعتراض مردم خودشان در امان بمانند. تردیدی نداشته باشید که راه قدس از ریاض میگذرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
درودبرشما
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
وضعیت کشور های عربی در این هفتاد سال همین بوده که رژیم کودک کش هم سو استفاده کرده و به کشتار مردم مظلوم فلسطین ادامه داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
خسته نباشند دلاوران غیور
نشست نمی گذاشتید سنگین تر نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
اینقدر کشورهای عربی من من میزنن....تو عمل حتی نمیتونن از مردم کشور خودشون دفاع کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۱۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
واقعا قوانین جنگل وحیوانات است گرگ وکفتار ولاشخواران متحد وتا از پا درآوردن شکار متحد وحریص وقدرتمند با تعداد کمشان وعلفخواران وشکارهای پرجمعیت درعالم فرار وخواری که تک تک شکار شوند از هزاران نمونه تاریخی حمایت عظیم از اوکراین که مسلمانان احمق هم حمایت کردند وحمایت از اسراییل که حتی اروپاییهای به قول ..جان دوست وارد اسراییل در جنگ شدن ویک حاکم مسلمان دم در غزه نرفت از این امت پرجمعیت بی خاصیت چه توقعی که حاکمانشان در باطن صهیونیسم هستند در لباس مسلمان وجهان هم که دست گرگهاست وعلفخوارند پرجمعبت بردگانند اتحاد را از کفتارها وی یگهای وحشی متمدن وانسان دوست غربی یادبگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
اینها گرگ های هستند در لباس گوسفند که اجلاس میگذارند ولی در عمل خواهان نابودی کامل حماس هستند فقط شو آف می کنند تا از خشم مردم خود در امان باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
آخه رژیم کودتایی مصر که زیر سلطه و نفوذ امریکاست چی رو میخواد بر علیه اسراییل تصویب کنه ؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۰۷:۱۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
چرا چون مثل سگ از آمریکا و اسرائیل میترسند یعنی غیرت تو این کشورهای عربی فوران میکنه کاش بجای این کشورهای عربی که دور بر ما هستند صحرای بیابون بود اونجوری دیگه میگفتیم از بیابون کاری بر نمیاد، البته تو این کشورهای عربی استثنا هم هست همشون رو نگفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
ی مشت عرب بی غیرت و بی خاصیت
Netherlands
ناشناس
۰۲:۳۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
بی غیرت ها نشستو مینداختن تهران کلک اسرائیل ساخته شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
۷۵ سال است که عقل هایتان را به خاطر دیوانگی رها کرده اید
فقط بیانیه می دهید و روی صندلی هایتان می نشینید و بلند پی شودید . به جای چنین کاری اسرائیل را برای همیشه بزنید .
کشورهای اسلامی البته به ظاهر اسلامی دیگر کافیست غیرتتان کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
اعراب ترسو
و
بی غیرت...!!!
آخرین اخبار