مخالفت بن سلمان با کوچ اجباری مردم غزه

ولیعهد عربستان در تماس تلفنی با نخست وزیر کانادا تایید کرد مخالف کوچاندن اجباری مردم غزه توسط صهیونیست‌ها است.

محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد عربستان از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تماس تلفنی دریافت کردو در آن بر لزوم انجام تمام تلاش‌های ممکن برای کاهش سرعت تشدید تنش و تضمین عدم گسترش خشونت و بر لزوم رفع محاصره غزه برای رساندن کمک‌های پزشکی و امدادی به این باریکه تاکید کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمد بن سلمان در ادامه گفتگوی خود با نخست وزیر کانادا اعلام کرد شدیدا مخاف کوچاندن اجباری مردم غزه به مناطق جنوبی و کشور مصر است.

در همین راستا دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند.

پیش‌تر وزرات داخله غزه اعلام کرده بود، در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، ۵ هزار و ۵۰۰ ساختمان شامل ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به صورت کامل ویران شده است.همچنین وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده بود که از آغاز حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه ۴ هزار و ۱۳۷ نفر شهید و ۱۳ هزار و ۱۶۲ نفر زخمی شدند.

پیش از این «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر اعلام کرد آواره کردن مردم غزه در صحرای سینا و وادار کردن آن‌ها به کوچ اجباری به مصر، به معنای پایان مساله فلسطین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار