سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۹۰ درصد مطالبات گندمکاران این استان تاکنون پرداخت شده است.

وحید کریمی گفت: ۲۵۵ هزار و ۶۱۸ تن گندم به ارزش ۳۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال امسال از گندمکاران استان مرکزی خریداری شد که تا کنون و ۳۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و بقیه طلب گندمکاران ۲ تا سه روز آینده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان مرکزی از خردادماه امسال آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه یافت.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۸ مرکز خرید امسال وظیفه تحویل و خرید گندم کشاورزان را در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی برعهده داشتند و هشت هزار و ۴۰۰ نفر در زمینه تحویل و خرید محصول گندمکاران استان فعال بودند.

کریمی از توزیع پنج هزار و ۹۶۰ تن کالای اساسی در استان مرکزی خبرداد و گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج و سه هزار و ۵۶۰ تن شکر امسال توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی در این استان توزیع شد.

وی افزود: همچنین مجوز توزیع ۲۷۰ تن سهمیه شکر برای مصارف خانوار، صنف و صنعت برای آبان ماه امسال صادر شده است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: کالا‌های اساسی شامل گندم، برنج و شکر در این استان به میزان کافی ذخیره‌سازی شده و مشکلی در زمینه تامین این کالا‌ها در استان وجود ندارد.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

برچسب ها: مطالبات ، گندمکاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.