معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:براساس ماده ۵ از قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طرح تفضیلی شهر قزوین تصویب شد.

لیدا معروفی معاون شهرسازی و معماری استان قزوین پیرامون طرح تفضیلی شهر قزوین گفت: مفاد ماده ۵ از قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان بر عهده کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی نهاده شده است.

وی افزود:بر اساس تعاریف قانونی طرح تفضیلی عبارتست از از طرحی که بر اساس معیار‌ها و ضوابط کلی طرح جامع شهری نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها وضع دقیق و تفضیلی شبکه عبور، میزان و تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحد‌های شهری، اویت‌های مربوط به بهسازی و نوسازی و توسعه، حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود.

معروفی بیان داشت: مطابق با تکالیف قانونی فوق طرح تفضیلی شهر قزوین در چهارچوب طرح جامع مصوب شهر قزوین تهیه و طی مصوبات کمیسیون ماده ۵ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۳ و ۱۴۰۰/۵/۶ و۱۴۰۱/۳/۱۰ و مفاد نامه شماره۱۷۶۵۷۹/۳۲۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ مدیر کل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی تصویب گردید.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح مذکور به کارفرمایی شهرداری قزوین با شرکت مهندسین مشاور شهر و برنامه تهیه و سیر روال قانونی تصویب را طی و ابلاغ گردیده است.

وی گفت: در طرح مذکور مطابق با مفاد قانون ضمن تامین سطح و سطوح سرانه کاربری‌های عمومی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، کاربری و میزان تراکم ساختمانی، وضع دقیق شبکه عبور و مرور، ضوابط و مقرارت ساخت و ساز جهت اجرا تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.