ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد اکثر اسیرانی که حماس در غزه در اختیار دارد، زنده هستند و مسکو گفته برای آزادی آن‌ها با حماس در ارتباط است.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد که «اکثر اسیرانی که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه در اختیار دارند، زنده هستند.» این در حالی است که مسکو گفته است که با جنبش حماس برای آزادی اسیر‌ها که طی عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر اسیر گرفته شده‌اند در ارتباط است.

به گزارش الجزیره، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اکثر اسیر‌ها زنده هستند و اجساد نیز به نوار غزه منتقل شده‌اند.

به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، از ۷ اکتبر که مقاومت فلسطین عملیات غافلگیرانه «طوفان الاقصی» را علیه شهرک‌ها و شهر‌های رژیم صهیونیستی در اطراف نوار غزه آغاز کرد، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر مفقود شده‌اند.

مسکو: ما با حماس در ارتباط هستیم

از سوی دیگر «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در رژیم صهیونیستی گفت که کشورش با حماس برای آزادی زندانیانی که در حال حاضر در نوار غزه نگهداری می‌کند، در تماس است.

روزنامه روسی ایزوستیا به نقل از ویکتوروف گزارش داد: «ما با نمایندگان حماس تماس داریم. هدف این تماس‌ها آزادی اسیر‌ها از مکان‌هایی است که اکنون در آن هستند.»

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام «شاخه نظامی جنبش حماس» تعداد اسرای رژیم صهیونیستی در دست مقاومت فلسطین را بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ اسیر اعلام کرد. القسام حدود ۲۰۰ زندانی دارد و مابقی بین سایر اجزای مقاومت توزیع شده است.

ابوعبیده روز دوشنبه گذشته در یک فیلم ضبط شده افزود که تاکنون ۲۲ زندانی در اثر بمباران خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی به نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند و آخرین اسیر رژیم صهیونیستی که در نتیجه بمباران کشته شده است «هنرمند گای الیوز» است.

وی افزود: «ما به تمام جهان و هرکسی که می‌خواهد در موضوع اسیران مداخله کند و به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها اطمینان می‌دهیم که مصمم هستیم ان‌شاءالله به همه خانه‌های فلسطینی شادی بیاوریم. قولی که به خودمان دادیم.»

ابوعبیده همچنین از حضور بازداشت‌شدگانی از ملیت‌های دیگر، که شناسایی هویت آن‌ها در نبرد دشوار است خبر داد و تأکید کرد که آن‌ها میهمان مردم فلسطین هستند و «اسرای خارجی زمانی آزاد خواهند شد که شرایط میدانی فراهم شود، ما می‌خواهیم همه کشور‌های جهان به اتباع خود نسبت به جنگیدن در ارتش دشمن هشدار دهند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار