سخنگوی کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا تلاش می‌کند با اظهاراتش بر سیاست شکست خورده واشنگتن علیه روسیه سرپوش بگذارد.

کرملین مدعی شده است که اظهارات «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و جنبش حماس، شایسته مقام او نبوده است.

به گزارش راشاتودی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که مسکو به شنیدن نام پوتین در لفاظی‌های سیاسی ایالات متحده در همه سطوح عادت کرده است.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات بایدن در روز پنجشنبه، گفت: «این یک لحظه احساسی است و احساسات بسیاری در سخنرانی‌های سیاستمداران، از جمله سیاستمداران در رأس امور، وجود دارد. چنین لفاظی برای رهبران مسئول ملی مناسب و قابل قبول نیست.»

پسکوف اظهار داشت که مسکو سخنرانی بایدن را به عنوان قولی برای ادامه تلاش‌ها برای مهار روسیه تفسیر کرد و استدلال کرد که این سیاست چیز جدیدی نیست و تاکنون موفقیت خاصی نداشته است؛ چیزی که رئیس‌جمهور ایالات متحده به طور مشخص به آن اشاره نکرد.

بایدن در سخنرانی خود از دفتر بیضی شکل، از «نقطه عطف تاریخ» و انتخاب‌هایی که کشورش در بحبوحه درگیری اوکراین و جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطین با آن مواجه است، صحبت کرد.

بایدن مدعی شد: «حماس و پوتین تهدید‌های متفاوتی را نمایندگی می‌کنند، اما آن‌ها در این مشترک هستند: هر دو می‌خواهند یک دموکراسی همسایه را کاملاً آن را نابود کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی و اوکراین برای منافع ملی آمریکا حیاتی است. وی همچنین مدعی شد که روسیه اشتهای فتح دارد و در صورت شکست اوکراین، مسکو به اعضای ناتو در اروپا حمله خواهد کرد.

دولت روسیه چنین قصدی را ابراز نکرده است. به گفته مسکو، خصومت‌ها علیه اوکراین آخرین چاره پس از آن بود که دیگر راه‌ها برای مهار گسترش ناتو به سمت شرق و کاهش تهدید دولت ملی‌گرای مورد حمایت غرب در کی‌یف از بین رفت. روسیه این بحران را یک جنگ نیابتی ایالات متحده علیه خود می‌داند که در آن از اوکراینی‌ها به عنوان «خوراک توپ» استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار