تفاهمنامه همکاری دانشگاه‌های اصفهان و یانان چین در زمینه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و مبادله استاد و دانشجو امضا شد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه اصفهان سند‌های همکاری بین ۲ دانشگاه اصفهان و یانان چین به منظور گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و تسهیم آخرین دستاورد‌های پژوهشی منعقد شد.

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه یانان چین در مراسم امضای این اسناد همکاری با استقبال از گسترش همکاری بین ۲ دانشگاه گفت: دانشگاه «یانان» با دانشگاه تهران و «جامعه المصطفی» همکاری علمی دارد و می‌تواند با دانشگاه اصفهان نیز در حوزه‌های علوم انسانی بویژه علوم اجتماعی و مدیریت، همکاری‌های خوبی داشته باشد.

هو جینمینگ با بیان اینکه دانشگاه یانان در سال ۱۹۲۳ تاسیس شده است و جشن یکصد سالگی آن در ماه آوریل سال جاری میلادی برگزار شد، افزود: این دانشگاه ۲۸ دانشکده با بیش از ۳۲ هزار دانشجو و سه هزار عضو هیات علمی و کارمند دارد.

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه یانان تصریح کرد: ما حدود یکهزار دانشجوی خارجی داریم که بیشتر آن‌ها از کشور‌های جنوب شرق آسیا و ایران پذیرش شده‌اند.

او افزود: دانشگاه «یانان» علاوه بر حوزه‌های علوم پایه در عرصه‌های علوم انسانی مانند مردم شناسی، جامعه شناسی، مدیریت، اخبار و ارتباطات نیز فعالیت دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان نیز گفت: این دانشگاه بیش از ۱۹ هزار دانشجو دارد که در ۴۲۰ رشته، ۶۲ گروه آموزشی و ۱۵ دانشکده تحصیل می‌کنند.

حُجت‌الله سعیدی افزود: حدود ۳۸ درصد از دانشجویان ما در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۶۲ درصد در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

او خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان بعنوان یکی از دانشگاه‌های برتر، از نظر کیفیت آموزش رُتبه چهار و در سایر موارد رُتبه ۱۳ کشوری را داراست.

سعیدی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های بین رشته‌ای از برنامه‌های آینده دانشگاه اصفهان است، تاکید کرد: هدف ما ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی بین رشته‌ای با اولویت توسعه همکاری‌های بین المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.