رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۱۷۲ دانش آموز با آسیب بینایی، شدید و خفیف در استان مشغول به تحصیل هستند.

عباس داوطلب با اشاره به گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، اظهار داشت: شعار امسال این روز، ایمنی عصای سفید و فرصت‌های برابر در نظر گرفته شده است که در گرو عملیاتی شدن قانون حمایت از معلولین می‌باشد.

وی افزود: قانون حمایت از حقوق معلولین بسیاری از تکالیف را به عهده نهاد‌های مختلف قرار داده و در مبحث تعلیم و تربیت نیز بسط و گسترش فرصت‌های یادگیری و کیفیت آموزشی را با رویکرد مداخله بهنگام در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار داده است.

داوطلب اضافه کرد: چهار اولویت در آموزش و پرورش برای نابینایان و کم بینایان پیگیری می‌شود که شامل آموزش خط بریل، جهت یابی حرکت، استفاده از باقیمانده بینایی و استفاده از سایر حواس می‌باشد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در حال حاضر ۱۷۲ دانش آموز با آسیب بینایی، شدید و خفیف در استان مشغول به تحصیل هستند که ۱۰۷ نفر در مدارس عادی در قالب طرح تلفیقی فراگیر و ۶۵ نفر در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند.

داوطلب ضمن دعوت از خیرین برای کمک به این دانش آموزان مهمترین مشکل این دانش آموزان ایاب ذهاب و کمبود اعتبار برای خرید تجهیزات کمک آموزشی دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار