سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری از شناسایی بیش از چهار هزار نابینا در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با تبریک روز جهانی نابینایان گفت: در حال حاضر، چهار هزار و ۳۶ نابینا در استان وجود دارد که در طیف‌های خفیف، متوسط، شدید و بسیار شدید طبقه بندی می‌شوند.

او افزود: خدمات مستمر شامل پرداخت مستمری ماهیانه و غیرمستمر شامل پرداخت شهریه دانشگاه و مدرسه، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، پرداخت تسهیلات اشتغال، تامین مسکن برای خانواده‌های دومعلولی، تجلیل از نابینایان در صورت کسب رتبه در مسابقات مختلف، معرفی به ادارات و ارگان‌ها برای دریافت تسهیلات می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه از یک هزار و ۶۰۰ دانشجو و دانش آموز زیر پوشش حوزه توانبخشی بهزیستی تعدادی نخبه نابینا هستند، گفت: ادارات و ارگان‌های مختلف موظفند سه درصد از سهمیه استخدام خود را به معلولان از جمله نابینایان اختصاص دهند.

او برگزاری گردهمایی نابینایان با همکاری بهزیستی چهارمحال و بختیاری و کتابخانه رودکی شهرکرد، برگزاری دوره آموزشی برجسته نگاری، نشست نمایندگان تشکل‌ها و تجلیل از افراد نخبه نابینا را از جمله برنامه‌های روز جهانی عصای سفید و هفته نابینایان اعلام کرد.

انتهای پیام/خ

گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و هفته نابینایان

برچسب ها: بهزیستی ، نابینایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.