۲۰۵ نقطه حادثه‌خیز در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که از این تعداد ۱۷ مورد ایمن‌سازی در دستور کار قرار گرفته است.

خسرو کیانی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با هماهنگی بین‌بخشی و ابلاغ شرح وظایف دستگاه‌های خدماتی و امدادی، این استان برای مقابله و کنترل مخاطرات احتمالی بارش‌ها در فصل پاییز و زمستان آمادگی نسبی پیدا کرده است.

وی افزود: نیمه دوم امسال زمان پیش‌بینی شده برای بارش‌هاست و بر اساس آن، رخداد‌هایی با منشا جوی و اقلیمی در این نیمه از سال بیشتر است از این رو در خصوص آمادگی مدیریت بحران باید جدی‌تر و گسترده‌تر وارد عمل شد.

کیانی ادامه داد: از همان ابتدای پاییز شرح وظایف هر یک از دستگاه‌های امدادی و خدماتی در استان تدوین و ابلاغ شد و متناسب با وظیفه هر دستگاه، نظارت‌ها بر آمادگی هر دستگاه و رفع نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی ۲۰۵ نقطه حادثه‌خیز در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های استان، اضافه کرد: از این تعداد ۱۷ مورد ایمن‌سازی و رفع سایر نقاط حادثه‌خیز با اولویت نقاط حساس‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۷ روستای در معرض خطر در استان وجود دارد، اظهار کرد: این روستا‌ها در معرض خطر سیلاب، زمین‌لغزش و رانش کوه قرار دارند که ایمن‌سازی و درجاسازی این روستا‌ها نیز در دست اقدام است.

کیانی از تامین و ارسال ارزاق عمومی برای مردم مناطق دوردست و کوهستانی استان خبر داد و گفت: راه ارتباطی برخی روستا‌ها با اولین بارش برف با مرکز شهرستان قطع می‌شود از همین رو برای رفاه حال این روستاییان مواد غذایی و سوخت مورد نیاز آن‌ها تامین و ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین تمامی راهدارخانه، پایگاه‌های امداد و نجات کوهستان و اورژانس‌های بین‌راهی در استان فعال و آماده‌سازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.