معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته، کمبود معلم و دبیر در سطح استان تا حدود زیادی رفع شده است.

وهاب ادیبی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: خوشبختانه در سال تحصیلی جاری در سطح استان اتفاقات خوبی از لحاظ پوشش تحصیلی، جذب بازماندگان از تحصیل، هدایت تحصیلی، توسعه متوازن و ثبت نام دانش آموزان رخ داده که حاصل تلاش همه مدیران مدارس استان است.

وی با اشاره به فرایند پروژه مهر ۱۴۰۲ و سازماندهی دبیران، گفت: کمبود نیروی انسانی در این حوزه تا حدود زیادی در سطح استان رفع شده است و پس از ورود پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ماده ۲۸ مابقی کمبود‌ها نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

ادیبی ادامه داد: برای اولین سال بیش از ۴۳ درصد دانش‌آموزان پایه دهم به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شده‌اند که این مساله موجب ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان پایه دهم شاخه نظری هم خواهد شد.

وی با تأکید بر کیفیت بخشی به آموزش، ارتقای مدیریت آموزشی، انتقال تجربیات به مدیران جوان و توسعه و تقویت مشارکت برون سازمانی در مدیریت مدارس، اضافه کرد: دانش افزایی مدیران در زمینه اسناد بالادستی، توسعه برنامه محوری در مدارس و فعال سازی گروه مدیران مناطق از موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین بر ارتقای توانمندی مدیران مدارس، پیگیری وضعیت بازماندگان از تحصیل، تعطیل نشدن کلاس‌های پایه دوازدهم بعد از تعطیلات عید و طراحی سوالات مفهمومی تاکید کرد.

امسال ۲۱۵ هزار دانش‌آموز در ۱۴ ناحیه آموزشی استان زنجان ساماندهی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.