نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شهیدان ورزشکار در ورزش معنوی و روحی قهرمان شدند، به مقام شهادت رسیدند، مقامی که همه نیکان به آن غبطه می‌خوردند.

 آیت‌الله مصطفی محامی در نهمین یادواره شهدای ورزشکار شهرستان زاهدان و اولین یادواره شهدای ورزشکار سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت فعلی مردم فلسطین بیان کرد: ضمن تسلیت به جامعه اسلامی و بشری جنایت‌های بزرگی در حال رخ‌دادن است که در آن جمعیت زیادی به شهادت رسیدند از مردم غیرنظامی و عده‌ای بیشتری نیز مجروح شدند.

وی ادامه داد: تلخ است که جامعه جهانی و مراکز بین‌المللی مدعی حقوق بشر در این مورد سکوت کردند و سردمداران استکبار جهانی از این جنایات با تجهیز نظامی صهیونیست حمایت می‌کند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان تشریح کرد: انسان گل سرسبد عالم آفرینش است و به تعبیری معجزه الهی است، هم جنبه مادی و یک جنبه ملکوتی دارد، خداوند بعد از آفرینش انسان به خود فتبارک الله احسن الخالقین انسان را گفت.
 
وی افزود: خداوند به ملائک فرمود این موجود آفریده شده که دارای بعد مهم معنویت و روح است، یکی از ویژگی‌های انسان برخلاف ملائک در رشد است اگر انسان از این ویژگی برای سعادت استفاده نکند به ذلت می‌تواند برسد.
 
 محامی تصریح کرد: انسان نیازمند تمرین برای رشد مادی و معنوی است که بدون کار و تلاش امکان‌پذیر نیست و آن با سعی و تلاش محقق می‌شود برای رشد جسمی و تقویت جسم هم نیازمند تلاش و ورزش است تا قوی و سالم شود.
 
وی اذعان کرد: برای رشد و قوت روح نیازمند کار، تلاش، تمرین و ورزش هستیم ریاضت همان تمرین است که با سختی حاصل می‌شود و به قهرمانی می‌رسیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان عنوان کرد: پیامبر (ص) زمانی که کشتی جوانان را دید فرمودند پهلوان‌تر از شما آن کسی است که در مبارزه با نفس خود پیروز شود او از فردی که پشت رقیب خود را بر خاک زند پهلوان‌تر است.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر بر هوای نفس غالب شوید به خدا می‌رسید برای قهرمانی در ورزش نیازمند ریاضت هستیم و رشد معنوی نیز نیازمند تلاش و ریاضت است که هر کدام ارزش خود را دارد؛ زیرا انسان دارای ابعاد مختلف است که باید به آن توجه کرد.
 
محامی گفت: ما در یادواره ورزشکاران شهیدی شرکت کرده‌ایم که در هر دو بعد ورزش جسمی و روحی قهرمان هستند این شهیدان در ورزش روحی قهرمان شدند به مقام شهادت رسیدند، مقامی که همه نیکان به آن غبطه می‌خوردند.
 
وی مطرح کرد: بالای هر خوبی، خوبی دیگری است تا آنجا که انسان در راه خدا شهید می‌شود این مدالی است که به آن دست می‌یابند که این شهیدان ورزشکاران به آن دست یافتند و تعلقات مادی و خواهش‌های نفسانی را کنار گذاشتند و برای دفاع از دین و آرمان‌های انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.
 
امام‌جمعه زاهدان بیان کرد: این عجوزه دنیا در برابر همه خود را آراسته و همه را فریب می‌دهد این کشش‌های دنیا مانع می‌شود؛ اما انسان‌های هستند که بر این هواهای نفسانی غلبه کند ما همه مدیون شهدا هستیم و وظیفه داریم خانواده شهدا را تکریم کنیم اگر این شهدا نبودند این امنیت، استقلال و تمامیت ارضی نبود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار