یک دستگاه ام.آر.آی ( MRI ) پیشرفته هلیوم لِس (بدون هلیوم) در مجتمع درمانی امام رضا (ع) نصب و راه اندازی شد.

مجید حسینی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دستگاه به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد ریال، با حمایت وزارت بهداشت و پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق طرح وام بانک جهانی به مجتمع درمانی امام رضا (ع) تخصیص داده شد.

او با اشاره به اینکه به لحاظ فنی این دستگاه جزو پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دنیا محسوب می‌شود، افزود: این دستگاه به عنوان اولین دستگاه MRI سوپرکانداکتیو بدون هلیوم در استان خراسان رضوی، دارای فناوری‌های روز دنیا و همچنین از کیفیت تصویر برداری بالایی برخوردار است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به وابستگی دستگاه قبلی به کپسول‌های هلیومی و هزینه بالای شارژ این کپسول ها، دستگاه جدید از نوع هلیوم FREE بوده که دارای مخازن داخلی هلیوم لِس، بدون نیاز به شارژ است و امکان استفاده مادام العمر بدون محدودیت را در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به بیماران در این مرکز درمانی فراهم می‌کند.

حسینی بیان کرد: کیفیت تصاویر این دستگاه با توجه به پیشرفته بودن آن بسیار بالاست که شاهد رشد کیفی خدمات رسانی پاراکلینیک به بیماران در مشهد خواهیم بود.

او تصریح کرد: به این ترتیب با نصب دستگاه MRI و سی تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس زیمنس، می‌توان ادعا کرد که مرکز تصویربرداری مجتمع درمانی امام رضا (ع) از مجهزترین و به روز‌ترین مراکز درمانی تصویربرداری شرق کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار