رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زمان طلایی دریافت واکسن آنفلوانزا تا ۱۵ آبان است.

زهرا نهبندانی رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع فصل سرما و آغاز فعالیت مراکز آموزشی، شاهد بروز افزایش بیماری‌هایی تنفسی درجامعه هستیم.

او با اشاره به اینکه شیوع بیماری‌های تنفسی اعم از کووید، آنفلوانزا و سرماخوردگی  در دو هفته اخیر افزایش یافته است، افزود: بیماری‌های ویروسی علائم مشابه با یکدیگر دارند، اما اگر علائم سرماخوردگی مثل آب ریزش بینی، تب، گلودرد ادامه دار شود باید خود قرنطینگی و استفاده از ماسک و بررسی‌های بیشتر درمانی برای بیماران انجام شود.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی، استراحت در منزل، مصرف میوه و سبزی، مایعات و سوپ گرم و استفاده از دارو‌های کاهنده تب و بهبود گلودرد در کاهش عوارض بیماری نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند، ادامه داد: بیماری‌های ویروسی عموما خود محدود شونده هستند و یک هفته تا ۱۰ روز زمان نیاز است که علایم رو به بهبودی برود.

نهبندانی بیان کرد: اگر علایم بیماری فرد رو به بهبودی نرود و تب بیش از ۴۸ ساعت ادامه داشته باشد، بیمار باید برای پیگیری‌های بیشتر به پزشک مراجعه کند.

او با بیان اینکه مادران باردار از گروه‌هایی هستند که باید برای دریافت واکسن رایگان آنفلوانزا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، زیرا این افراد از سیستم ایمنی ضعیفتری نسبت به سایرین برخوردارند، تصریح کرد: زمان طلایی دریافت واکسن آنفلوانزا تا ۱۵ آبان  است و بعد از آن شاهد اپیدمی بیماری‌های ویروسی خواهیم بود و دریافت واکسن تأثیر چندانی نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار