۲۳ هزار واکسن آنفلوانزا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل داده شد

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۲۳ هزار واکسن برای تلقیح به پرسنل بهداشت و درمان در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است.

ناصر امینی مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر سه نمونه واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها برای استفاده عموم مردم در دسترس است، گفت: برای جمعیت هدف حوزه بهداشت و درمان تاکنون ۲۳ هزار واکسن آنفلوانزا از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه کودکان شش ماه به بالا می‌توانند واکسن آنفلوانزا دریافت کنند، افزود: کودکان شش ماه تا ۵ سال اگر تا به حال واکسن آنفلوانزا دریافت نکرده‌اند، باید دو دز به فاصله ۴ هفته دریافت کنند.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بهترین زمان دریافت واکسن آنفلوانزا اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه است، ادامه داد: سالمندان دارای بیماری زمینه‌ای بالای ۶۰ سال، کودکان مهد‌های کودک از جمله گروه‌های در معرض خطر هستند.

امینی با اشاره به اینکه کارشناسان بهداشت و درمان، کارکنان آزمایشگاه‌ها به ویژه آزمایشگاه‌های ویروس شناسی، کارکنان کلینیک‌های درمانی، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی که از مهرماه وارد بیمارستان می‌شوند از جمله گروه‌های هدف حوزه بهداشت هستند که اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا هستند، بیان کرد: کارکنان و سالمندان مراکز نگهداری، کارکنان اورژانس ۱۱۵ و سازمان دامپزشکی و محیط زیست که با پرندگان در ارتباط هستند و بیماران مبتلا اچ آی وی و جامعه ایثارگران و جانبازان از دیگر اولویت‌های دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار