تصاویر از کشتار و بمباران بیمارستان المعدانی در نوار غزه آنقدر دردناک و دلهره آور بود که تاب نمی‌آوردم آن‌ها را ببینم، دیدن کودکانی که هنوز طعم زندگی را نچشیده و حال با تنی تکه پاره باید راهی جهانی دیگر شوند.

جنایت‌های بزرگ علیه بشریت در طول تاریخ بار‌ها و بار‌ها تکرار شده و هر کدام تلنگری است برای محک انسانیت؛ اما آنچه که این روز‌ها بیش از هر چیز دیگر اینچنین گستاخانه و در عین رذالت و قساوت در فلسطین مشاهده می‌شود خود نوع دیگری از جنایت انسان علیه انسان است.

آخر مگر می‌شود کسی که خود خواهر و برادر و بچه کوچکی دارد بتواند اینچنین صحنه‌های درد آوری را خلق کند و موجب رنج و آزار و کشتار انسان‌های بیگناه شود.

کودکان در این دنیا جز خنده نباید سهم دیگری داشته باشند، زیرا پاک‌ترین و بهترین هدیه خداوند هستند.

انسان‌هایی که به خاطر خشم و تنفر و زیاده خواهی خود به جای خنده اشک و غم و اندوه و گریه را بر این تن‌های نحیف و ضعیف روا می‌دارند، بی گمان حیوانی درنده در لباس انسانند که حتی با قساوت و بی رحمی این همه رنج را بر این بچه‌های بی گناه روا می‌دارند.

قلب‌های کوچک زیادی این روز‌ها به واسطه قتل و خشونت رژیم غاصب اسراییل از این جهان رخت برمی بندد که هر کدام سندی گویا برای مظلومیت مردمی بی پناه و آواره اند.

نمی‌دانم چرا انزجار و نفرت انسان‌های آزادیخواه جهان از این همه ظلم و تجاوز و کشتار طغیان نمی‌کند تا ریشه ظلم را برکند و برای همیشه شرافت انسانی را بر جهان علم کند.

این روز‌ها دست‌های کوچکی با جسمی نحیف بر روی خاک به زمین می‌افتند و جهان در ماتمی ابدی فرو می‌رود، زیرا که هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند این همه ظلم و تجاوز را تاب بیاورد.

درد روی درد، خون روی خون، غم روی غم و مرگ روی مرگ تنها تصاویری است که در نقطه کوچکی از غزه به چشم می‌خورد، اما امان از سردمداران حقوق بشریت که چشم فرو بسته و گوش هایشان را کر کرده اند تا وامدار ظالم باشند و همچنان خون به ناحق ریخته کودکان بی پناه را پایمال کنند.

کاش دنیا جای زیباتری بود برای کودکان فلسطینی و سهم آنان از زندگی پرپرشدن غنچه‌های نورس و دیدن مرگ عزیزان نمی‌شد.

این روز‌ها همه لحظات با دیدن این تصاویر غمناک است و خنده از لبان دیگر کودکان ربوده شده، زیرا که این وحشی گری و حیوان صفتی رتبه انسانیت را به پایین‌ترین نقطه رسانده و جز اندوه و تاسف برای کسانی که بانی این اتفاقات و حوادثی غمناک در گوشه‌ای از جهان به نام غزه شده اند، چیزی باقی نگذاشته است.

کودک فلسطینی بی گناه، تو همنوع من هستی تورا دوست دارم همچون فرزندم، برایت دعا می‌کنم که این رنج و کشتار پایان یابد و دوباره خنده بر لبانت بشکفد، زیرا که تو هم شایسته زندگی آزاد و شادی.

منبع: ایرنا

برچسب ها: فلسطین ، اسرائیل ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار