مسئول کارگروه کودکان کار و خیابانی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: سازما‌های و نهاد‌های مرتبط با کودکان کار حمایت می‌شوند.

حجت الاسلام مهدی ملکی در نشست با سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد بر نقش مهم دستگاه‌های فرهنگ ساز و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار تاکید کرد و گفت: می‌طلبد سازمان‌های مردم نهاد با توجه به اینکه مسئولان نمی‌توانند در فضای خانواده نفوذ کنند به صورن خودجوش وارد عمل شوند.
 
ملکی تامین هزینه‌های به موقع برای اجرای برنامه‌های این نهاد‌ها را یک اولویت دانست و گفت: در دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت مردم در انجام کار‌ها بخصوص آسیب‌های اجتماعی شتاب بیشتر به خود گرفت.
 
ملکی تصریح کرد: در مباحث اجتماعی وظیفه دستگاه‌های دولتی حمایت و نظارت از ظرفیت‌های مردمی است.
 
وی بر فعالیت کارگاه‌های مهارت افزایی برای خانواده‌ها و همکاری بیشتر آموزش و پرورش با سمن‌ها برای داشتن جامعه سالم و پویا تاکید کرد.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست کاهش آسیب‌ها اجتماعی را نیازمند حمایت همه نهاد‌ها دانست و گفت: عملکرد سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه قابل ستایش است.
 
مسعود نوری با اشاره به اینکه امروز کاهش اسیب‌های اجتماعی مهمترین مسئله کشور است، بیان کرد: رویکرد دولت در این زمینه سرمایه گذاری بر روی سمن‌های فعال در این حوزه است.
 
وی بیان کرد: آمار کودکان کار در این استان نسبت به دیگر استان‌ها پایین و در کنار سمن‌ها کمیته‌های مختلفی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز تشکیل شده است.
نوری بر تزریق به موقع اعتبارات از سوی دولت برای اجرای برنامه‌های مختلف از سوی سمن‌ها تاکید کرد.
 
وی افزود: نیاز است نمایندگان مجلس در حوزه اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان‌های مختلف بخصوص کهگیلویه و بویراحمد همکاری بیشتری داشته باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.